اردوغان و پوتین تلفنی مصاحبه کردند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

اردوغان و پوتین تلفنی مصاحبه کردند

گفته شده در این مصاحبهی تلفنی دو طرف روابط مسکو-آنکارا و مسائل منطقه ای را آنالیز کردند.

براساس گزارش اعلام شده، این تماس تلفنی به مناسبت سالروز تولد پوتین انجام شده و اردوغان از جمله رؤسای دولت های خارجی بوده که در تماس تلفنی سالروز تولد پوتین را به او تبریک گفته است.

در همین ارتباط هم دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتشار خبری در حساب توئیتری خود بیان کرد: اردوغان در تماسی تلفنی با پوتین، روز تولد او را تبریک گفت و دو طرف درباره روابط آنکارا-مسکو و بعضی مسائل منطقه ای گفت وگو کردند.

بعلاوه کاخ ریاست جمهوری روسیه هم اعلام نموده است که پوتین به مناسبت روز تولدش تماس های مختلفی از طرف رؤسا و نخست وزیران 10 کشور دریافت کرد که از جمله آنها گفت وگویی با اردوغان بود.

کمتر از دو هفته پیش هم، پوتین میزبان اردوغان در سوچی بود و دو طرف پشت درهای بسته با هم مصاحبه کردند. پس از این ملاقات هم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکرات خود با رجب طیب اردوغان را که بعد از سه ساعت در سوچی به انتها رسید، معنا دار خواند. بعلاوه پس از این ملاقات، اردوغان هم از رئیس جمهور روسیه برای یاری در مبارزه با آتش سوزی جنگل ها قدردانی کرد و گفت که اولین بلوک نیروگاه هسته ای آککویو در ترکیه با مشارکت روسیه می تواند تا سال 2022 راه اندازی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اردوغان و پوتین تلفنی مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و پوتین تلفنی مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید