اعتراض معلمان حمایتی یزد و تعطیلی کلاس های درس به روز پنجم رسید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، از پنج روز پیش تاکنون با هر بار عبور از مقابل استانداری یزد در میدان امام حسین (ع)، شاهد اجتماع جمعی از معلمان حمایتی طرح خرید خدمات آموزشی هستیم، معلمانی که انگار صدای آنها به گوش مسئولان نمی رسد.

اعتراض معلمان حمایتی یزد و تعطیلی کلاس های درس به روز پنجم رسید

این معلمان اکنون 9 ماه است حقوقشان که رقمی ناچیز است را دریافت ننموده اند و هر بار پیگیری های اداری آنها نیز بی نتیجه بوده بر این اساس کلاس های درس را تعطیل نموده اند و به جای کلاس در مقابل استانداری، دفتر امام آدینه و آموزش و پرورش یزد اجتماع می نمایند.

همراهی جمعی از دانش آموزان و والدین آنها با معلمان حمایتی

امروز و در پنجمین روز از این اجتماع، حتی جمعی از دانش آموزان و والدین آنها نیز معلمان را همراهی کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار پرداخت حقوق معوقه معلمان شدند.

مسئولان اعم از استانی و وزارتی، هر بار معلمان را با وعده ای راهی خانه های خود نموده اند اما اتفاق جدی در روند برطرف مسائل آنها رخ نداده است.

وعده معاون وزیر آموزش و پرورش هنوز عملی نشده است

معاون وزیر آموزش و پرورش هم که یکشنبه هفته جاری در یزد حضور یافت و در شورای آموزش و پرورش استان شرکت کرد، در این جلسه قول حل مسائل این معلمان را داد و گفت: این مشکل تا انتها هفته حل می گردد.

عبدالرسول عمادی در هنگام خروج از استانداری یزد نیز به معلمان قول واریز حقوق آنها را داده بود اما امروز به عنوان آخرین روز کاری هفته در آموزش و پرورش، باز هم اتفاقی نیفتاد.

معلمان طرح خرید خدمات آموزشی بر اساس قانون به واسطه یک شرکت خدمات خود را به آموزش و پرورش ارائه می دهند.

گرچه در زمان به کارگیری به 80 درصد آنها قول استخدام داده شده بود که به نظر می رسد با وجود نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان، این قول بی اساس باشد، اما آنها اکنون توقع استخدام یا شرایط شغلی همسان با دیگر معلمان را ندارند بلکه آنها تنها خواستار پرداخت حقوق معوقه خود هستند.

یکی از معلمان شاغل در قالب این طرح به وبلاگ ارم گفتگو گفت: ما با پذیرش قوانین این کار و شرایط غیرمنصفانه این شغل به کار گرفته شدیم شرایطی که حتی بیمه و حقوق ما را در 13 روز تعطیلی مدارس در ایام نوروز قطع می کرد و در تابستان ها نیز هیچ حقوق و بیمه ای نداشتیم.

مرضیه دهقانی مطرح کرد: ما همه این شرایط پذیرفته ایم اما اینکه همین حقوق ناچیز که در بهترین حالت و بهترین شرایط به 800 هزار تومان می رسد، 9 ماه پرداخت نگردد، واقعا غیرمنصفانه است.

وی اضافه نمود: همکاران من هیچ انگیزه ای برای کار ندارند و متاسفانه ضربه این کار به دانش آموزان می خورد، ما هم صبوری کردیم و 9 ماه بدون حقوق در کلاس های درس حاضر شدیم اما شرایط زندگی برای ما نیز سخت است و باید پیگیر حق و حقوق خود باشیم.

مسئولان یزد اعتنایی به مسائل ما نمی نمایند

دهقانی گفت: والدین دانش آموزان هم درک خوبی از مسائل ما دارند و امروز ما را همراهی کردند اما مسئولان یزد در همین حد نیز به ما اعتنا ننموده اند.

اغلب این معلمان از بی اعتنایی مسئولان به این مشکل گلایه دارند و به رغم اینکه امام آدینه یزد نیز از مسئولان خواستار پیگیری جدی این موضوع شدند، هنوز هیچ اقدامی برای آنها نشده است.

استاندار یزد در خصوص مشکل معلمان حمایتی گفت: مشکل از آنجا شروع می گردد که شرکت ها یا افراد فاقد توانایی اقتصادی لازم برای اجرای این طرح انتخاب می شوند.

ضعف از شرکت های واسط فاقد توانایی اقتصادی است

محمدعلی طالبی مطرح کرد: شرکت ها و افرادی باید به کار گرفته شوند که آنقدر توانایی اقتصادی داشته باشند که اگر دولت به دلایلی نتوانست پرداختی داشته باشد، حداقل چند ماه به وسیله شرکت ها حق و حقوق معلمان پرداخت گردد.

وی اضافه نمود: این شرکت ها اکنون تنها یک واسطه هستند و پولی را از دولت دریافت می نمایند و بین عده ای تقسیم می نمایند.

استاندار یزد گفت: این روند سبب شده هر روز شاهد حضور معلمان این طرح و اجتماع آنها در مقابل استانداری و ادارات دیگر باشیم.

وی بیان نمود: ما نیز پیگیری های خود را انجام داده ایم و امیدواریم هر چه سریع تر حق و حقوق این معلمان پرداخت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعتراض معلمان حمایتی یزد و تعطیلی کلاس های درس به روز پنجم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض معلمان حمایتی یزد و تعطیلی کلاس های درس به روز پنجم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید