افتتاح دو ایستگاه جایگاه سوخت کوچک مقایس در منطقه 2 شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرنگاران آنلاین:دو ایستگاه سوخت کوچک مقیاس عصر دوشنبه 26 فروردین برای نخستین بار در منطقه 2 شهرداری افتتاح شد تا زنجیره سوخت رسانی سریع و پیشرفته در سطح منطقه تکمیل شود.

افتتاح دو ایستگاه جایگاه سوخت کوچک مقایس در منطقه 2 شهرداری تهران

به گزارش شهرنوشت، عصر روز گذشته نخستین جایگاه سوخت کوچک مقیاس در دو محله منطقه 2 افتتاح شد. یکی از این جایگاه ها که دو ناظر سوخت دارد در حاشیه بزرگراه شیخ فضل الله نوری و در کنار شهرک فرهنگیان است که تقریبا از 27 اسفند به صورت آزمایشی مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.

ایستگاه دوم جایگاه سوخت کوچک مقیاس هم که دوشنبه افتتاح شد، نامش ایستگاه سازمان آب و در نزدیکی پایانه تاکسیرانی است. این جایگاه فعلا 4 نانظر سوخت دارد اما بر اساس گفته های مدیران این جایگاه، تعداد ناظرهای سوخت قرار است به عدد 6 برسد. یکی از مهم ترین مزیت های این جایگاه ها این است که بخارهای بنزین دوباره به خود مخزن باز می شود و کمک زیادی به کاهش آلودگی های زیست محیطی می کند.

رسول کشت پور، شهردار منطقه 2 شهرداری تهران، در آیین افتتاحیه جایگاه سوخت کوچک مقیاس، یکی از مسائل منطقه 2 را کمبود جایگاه های سوخت عنوان کرد و گفت: حدود 211 ناظر سوخت در سطح منطقه وجود دارد که طول پیمایش آنها 6 کیلومتر است. انتظار شهروندان برای سوختگیری چیزی در حدود 20 دقیقه زمان می برد.

به گفته او؛ اگر هدفگذاری کنیم که زمان انتظار شهروندان به کمتر از 10 دقیقه و طول پیمایش هم به زیر 3 کیلومتر برسد، 280 ناظر سوخت باید در منطقه باشد.

شهردار منطقه 2، با اعلام این که یازده جایگاه سوخت کوچک مقیاس در سطح دسترسی محلی و ناحیه ای در منطقه 2 احداث و افتتاح می شود، افزود: در این کار قرار است در کنار جایگاه های سوخت سیار (پیدو)، زمان سوختگیری خودروهای شهروندان به کمتر از 10 دقیقه برساند. این رخداد سبب می شود هم ترافیک کمتر و هم آلودگی کمتری در سطح شهر ایجاد شود.

کشت پور با بیان این که حضور 55 خودروی سیار سوخت رسان در سطح منطقه تجربه خوبی بود و رضایتمندی شهروندان را به همراه داشت، جایگاه های سوخت کوچک مقیاس را به عنوان یک پروژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد که به طور کامل توسط این بخش و در مدت 2 ماه آغاز و حالا به بهره برداری رسیده است.

مزیت های جایگاه سوخت کوچک مقیاس

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران هم در این مراسم یکی از مهم ترین راهبردهای شورای پنجم شهر تهران و مدیریت جدید شهری را تقویت مشارکت های مردمی و بخش خصوصی برای پروژه های شهری عنوان کرد.

او بر این باور است که، سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی سبب می شود تا پروژه ها و خدمات بهتر، سریع تر و با کیفیت بیشتری به شهروندان ارایه شود، در حالی که بخش های دولتی این چنین خدماتی عرضه نمی کنند.

فراهانی با تحسین مدیران و شهردار منطقه 2، که آن را سرآمد شهرداران مناطق در استفاده از ظرفیت و سرمایه بخش خصوصی توصیف کرد، گفت: جایگاه سوخت کوچک مقیاس مزیت های زیادی دارد؛ علاوه بر این که راستا دسترسی رانندگان برای سوختگیری را کوتاه می کند، تکنولوژی تازه تری هم نسبت به جایگاه های سوخت دولتی دارد؛ چرا که صفر تا صد آن توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت که در همه این جایگاه های سوخت، سرویس بهداشتی تعبیه شده و باید به همه جایگاه ها تعمیم داده شود. جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در عین حال که راستا سوختگیری را کاهش می دهد بحث کمبود سرویس های بهداشتی که در معابر تهران وجود دارد را هم حل می کند.

فراهانی با بیان این که اطلاع رسانی کمی از اقدامات شهرداری انجام می شود، اظهار کرد: بود ما 100 است اما نمود شاید به 10 هم نرسد. اگر امروز تلویزیون در این تحول بزرگ همراه ما نیست، خودمان باید از ابزارهایی مانند تابلوهای شهری و روزنامه وبلاگ ارم گفتگو برای اطلاع رسانی استفاده کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "افتتاح دو ایستگاه جایگاه سوخت کوچک مقایس در منطقه 2 شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دو ایستگاه جایگاه سوخت کوچک مقایس در منطقه 2 شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید