بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در رسانه های خارجی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از قطعه سبکبال اثر زنده یاد حسین دهلوی، مورد توجه رسانه های خارجی نهاده شد.

بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در رسانه های خارجی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ارم گفتگو به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از قطعه سبکبال اثر زنده یاد حسین دهلوی، مورد توجه رسانه های خارجی قرار گفت. این در حالی است که 2 شبکه تلویزیون فرانسه از جمله فرانس دو که یکی از عظیم ترین شبکه های تلویزیونی این کشور است، در گزارشی به این اجرا پرداخت.

همچنین شبکه المیادین لبنان در یک مصاحبهی ویژه با پخش اجراهای خانگی 2 ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی لبنان به این رویداد پرداخت.

در این مصاحبه که اندریه الحاج، رهبر ارکستر ملی لبنان و امید صدیق، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی حضور داشتند، اندریه الحاج، با تمجید از اجرای ارکستر ملی ایران به کیفیت بالای این قطعه اشاره نمود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی هم با اشاره به ماموریت های این بنیاد در توسعه فعالیت های هنری، اهداف فراوری و انتشار اجرای خانگی ارکستر ملی را تشریح کرد.

صدیق با اشاره به شرایط ویژه ناشی از همه گیری کرونا گفت: این موضوع امکانی برای یک همبستگی جهانی به وجود آورده و موسیقی به عنوان زبانی مشترک با این هدف می تواند ایفای نقش کند.

در این مصاحبهی تلفنی پیشنهاد اجرای مشترک 2 ارکستر مطرح شد.

در روزهایی که امکان حضور علاقه مندان به موسیقی در تالارها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فراهم نیست، قطعه سبکبال، با اجرای خانگی نوازندگان ارکستر ملی ایران و با قدردانی از حافظان سلامت کشور، به همت بنیاد رودکی تقدیم هنردوستان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در رسانه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در رسانه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید