برگزاری نخستین رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس در اردیبهشت ماه امسال

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نخستین دوره رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس با هدف نوآوری در پژوهش و همگرایی دانشگاه و صنعت، اردیبهشت ماه امسال به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می گردد.

برگزاری نخستین رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس در اردیبهشت ماه امسال

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ارم گفتگو به نقل از دانشگاه خلیج فارس،نخستین دوره رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس با هدف نوآوری در پژوهش و همگرایی دانشگاه و صنعت، اردیبهشت ماه امسال به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می گردد.

این رویداد ملی با مشارکت فزاینده تر دانشگاه و صنعت، به دنبال هویت جدیدی برای جامعه دانش محور است. ایجاد دانشگاه تحول آفرین و تقاضامحور برای توسعه محلی و منطقه ای، ایجاد روحیه کار گروهی، مهارت آموزی و کاربردی سازی دانش و پاسخ به چالش های صنعت از سایر اهداف رویداد است.

پیش بینی شده است جهت تحقق این اهداف در طول برگزاری رویداد برنامه های ویژه ای از قبیل فراهم سازی بستری جهت آگاهی طرفین از توانایی ها و نیازهای یکدیگر، برقراری تعامل با استفاده از برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی توسط اساتید دانشگاه و صنعت، جدی تر دریافت دوره های کارآموزی و ارائه پروژه های صنعتی به دانشگاهیان با مشارکت اساتید مهمان صنعتی در بازه های زمانی معین ارائه گردد.

این رویداد با هدف نوآوری در پژوهش به دنبال دستیابی به ایده ها و راهکار های خلاق در عرصه علم و صنعت و طی دو مرحله مجزا برگزار می گردد. در طی جلسات شورای تصمیم گیری رویداد، قالب محورهای چالش برگزاری مرحله اول رویداد، به کارگیری روش محاسبات معکوس معین شد.

در این روش اطلاعاتی از قبیل تاریخچه فراوری چاه های بخشی از یک میدان، اطلاعات فشار مخزن و بعضی از پارامترهای سنگ و سیال مخزن در اختیار شرکت نمایندگان قرار می گیرد تا با تحلیل کیفی و کمی اطلاعات، ارزیابی کلی از سایر پارامترهای مخزن و پیش بینی روش فراوری از چاه ها انجام گیرد. شرکت نمایندگان می بایست به یاری روابط تجربی و روش های دیگر پاسخ پرسش های مختلف را تخمین بزنند.

مرحله دوم رویداد پس از خاتمه مرحله اول و با انتخاب گروه های برگزیده آغاز خواهد شد. گروه های منتخب مرحله اول با همکاری متخصصین و اساتید این رویداد تحت توانمندسازی و مهارت افزایی قرار می گیرند و اطلاعات تکمیلی در رابطه با اطلاعات میدان در اختیار آن ها قرار می گیرد تا برنامه بهینه فراوری آینده مخزن را پیش بینی نمایند. برگزاری وبینار تخصصی، برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی و ایجاد فرصت های کارآموزی از برنامه های ویژه ای است که جهت تبادل دانش و تجربیات برای شرکت نمایندگان تدارک دیده شده است.

در انتهای مرحله دوم گروه داوران دو گروه برتر که امتیازات بالاتری کسب کرده اند را انتخاب می نمایند. جوایز این رویداد به گونه ای انتخاب شده است تا ضمن تقدیر از گروه های برتر، این گروه ها را در راستای فعالیت هر چه بیشتر در زمینه های بین المللی تشویق نمایند. بدین ترتیب جایزه گروه اول، اعزام اعضای گروه به نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ابوظبی امارات (ADIPEC) و جایزه گروه دوم، اعزام اعضای گروه به نمایشگاه جهانی نفت سنگین عمان (WHOC) در نظر گرفته شده است.

این رویداد ملی با مشارکت دانشگاه خلیج فارس، فناوری شرکت ملی نفت ایران، هلدینگ پدم پارسیان کیش و شرکت نفت فلات قاره برگزار خواهد شد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس الکترونیکی www.pgpee.pgu.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "برگزاری نخستین رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس در اردیبهشت ماه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس در اردیبهشت ماه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید