برترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، طبیعت گردی در کشور آذربایجان

در منطقه زیبای قفقاز و در میان کوه ها و طبیعت زیبای آن، کشور آذربایجان قرار گرفته است. آذربایجان که بزرگ ترین کشور این ناحیه می باشد دارای طبیعت بکر و زیبایی است که اگر شما از طبیعت گردان هستید، حتما باید مسیرهای طبیعت گردی این کشور را تجربه کنید. آذربایجان که هم دارای خط ساحلی دریای خزر می باشد و هم رشته کوه های قفقاز را در خود جای داده، به علت همسایگی آن با ایران، مقصدی است که به راحتی می توانید به آن سفر کنید. در ادامه با برترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان با خبرنگاران همراه باشید.

برترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان

شبه جزیره آبشرون | Absheron Peninsula

با فاصله کمتر از یک ساعت از باکو، در ساحل شمالی شبه جزیره، یک راستا طبیعت گردی دلپذیر چند ساعته در امتداد صخره ها وجود دارد که از شرق باغ ها و ویلاهای خصوصی آن منطقه آغاز می گردد و شما را به فراتر از ایستگاه شو والان می رساند. در این راستا بعلاوه سواحل شنی دیده می شوند که در کنار بندر کوچک دوباندی (Dubandi) توسعه می یابند و با عبور از آن می توانید یک فانوس دریایی بسیار زیبا را نیز مشاهده کنید.

در طرف دیگر شبه جزیره شاه دیلی دیده می گردد و این زمین ها تا سمت دریای خزر، با راستاهای پیاده روی و ساحل هایی در طرف دیگر وجود دارند. این منطقه، یک ناحیه مهم است زیرا اگر در طول زمستان به طبیعت گردی در کشور آذربایجان در این منطقه بپردازید، هزاران هزار پرنده را که در حال مهاجرت هستند و در اینجا توقف دارند، مشاهده خواهید کرد.

جنوب شاماخی | South of Shamakhi

جاده های جنوب شاماخی از میان چمنزارهای بی نظیر می گذرند و یکی از برترین راستاهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان محسوب می شوند. جاده های کناری از میان دره ها عبور می نمایند و به آغسو و دشت های مرکزی خشک آذربایجان می رسند. در فصل بهار تپه های اطراف با گل های فوق العاده زیبای وحشی پوشیده می شوند، هوا فوق العاده مطبوع می باشد و چشم اندازهای کوه های قفقاز از همواره زیباتر اند.

پیرگولو | Pirgulu

جاده آسفالت شده شماخی تا پیرگولو در بیشتر سال باز است و یک سفر 1 روزه محبوب از باکو محسوب می گردد. در این منطقه کابین هایی وجود دارند که در تابستان و زمستان می توانید در آن شب مانی داشته باشید. راستاهای طبیعت گردی پیرگولو از این جا آغاز می شوند و از میان دره هایی به سمت شمال و جنوب عبور می نمایند که می توانید یکی از آن ها را برای طبیعت گردی در کشور آذربایجان انتخاب کنید. برخی از آن ها دارای شیب کم و برخی دارای شیب بیشتر هستند و این شیب ها در فصل مناسب امکان اسکی کردن را برایتان فراهم نموده است.

اسماعیلی | Ismayilli

دره های شمال غربی اسماعیلی از هیجان انگیزترین جاذبه هایی هستند که می توانید به کشفشان بپردازید. راستاهای طبیعت گردی این ناحیه مسافت کوتاهی دارند که باعث شده شما بتوانید به راحتی یک سفر طبیعت گردی یک روزه را برای تماشا آن ها برنامه ریزی کنید. در قسمت جنوبی منطقه اسماعیلی، رشته کوه های قفقازی وجود دارند که به عنوان پارک ملی شناخته می شوند. بعلاوه یک روستایی به نام گالاجیگ در این جا وجود دارد که مردم آن بسیار مهمان نواز هستند و خانه های قدیمی آن در میان درختان فضای دل انگیزی را به وجود آورده اند.

خیزی | Khizi

از گیلزی به سمت غرب که بروید جاده ای وجود دارد که به خیزی می رسد و از شمال باکو تنها یک ساعت فاصله دارد. این منطقه، از جاذبه حیرت انگیز کندی کین (Candy Cane) که مجموعه ای از کوه های رنگی هستند، می گذرد و به شهر کوچک خیزی می رسد. شما در غرب خیزی می توانید در میان دره های باریک و درختانی که بیشتر آن ها راش هستند، طبیعت گردی کنید. بعلاوه یک راستای وجود دارد که از آبشار کوچکی می گذرد و پس از چند کیلومتر به مزرعه های زیبایی می رسد. از آن جا شما می توانید از همان راستا برگردید و بعلاوه از سمت غرب و با انتخاب راستا سرپایینی جاده ایلیاغاج را انتخاب کنید.

دوبرار داغ | Dubrar Dagh

این مورد از راستاهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان قله ای است که 2000 متر ارتفاع دارد. این راستا از کنار مجموعه ای از آب های معدنی آغاز می گردد و کوه نوردی های متعددی در راستاهای گوناگون را دارد. این تپه ها با درختان پوشیده نشده اند، پس شما می توانید چشم انداز خوبی از طبیعت اطرافتان داشته باشید. بعلاوه در فصل تابستان چوپانانی که دام هایشان را به این منطقه می آورند به زیبایی آن افزوده است.

بشبارمگ | Beshbarmag

معنی این کوه هایی عجیب پنج انگشت می باشد و یکی دیگر از راستاهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان است که گردشگران زیادی را در فصل های مختلف به خود جذب می نماید. چشم اندازهای این منطقه در فصل های سال، بسیار متنوع هستند: در بهار سبز، در زمستان سفید، تابستانی سبز و قهوه ای و پاییزی با رنگ های سرخ و نارنجی. شما می توانید درست از مسجدی که در بین راه است طبیعت گردی را آغاز کنید و یکی از راستاهای مختلفی که در این جا وجود دارد را برای کشف آن انتخاب کنید.

قلعه چیراگ | Chirag Castle

یکی دیگر از راستاهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان که برای سفرهای خانوادگی بسیار محبوب هم می باشد، قلعه چیراگ است. این قلعه یکی از تاثیرگذارترین برج های باستانی در منطقه است که در زمان ساسانیان ساخته شده است. شما می توانید علاوه بر بازدید از این قلعه یک راستا 6 کیلومتری از روستای داشلیغ یانار را آغاز کنید و طبیعت زیبای اطراف را کشف کنید.

تیخلی به بشمارمگ | Tikhli to Beshbarmag

یک راستا 3 تا 4 ساعته از روستایی قبل از خیزی آغاز می گردد، در میان صخره ها و درختان به سمت غرب می رود و در بشمارمگ تمام می گردد. در فصل بهار، گل های وحشی رنگارنگی که در این منطقه رشد می نمایند، زیبایی آن را دوچندان خواهند کرد و شما می توانید از این منطقه چشم انداز خوبی از صخره پنج انگشت داشته باشید.

منبع: azer.com

منبع: الی گشت

به "برترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید