ترکیه با 5 مقصد ناشناخته شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، مقاصد ناشناخته ترکیه

در مجله گردشگری خبرنگاران بسیار راجع به ترکیه صحبت نموده ایم. همچنین جاذبه های متنوعی را در این کشور به شما نشان دادیم. با این وجود مقاصد ناشناخته ترکیه هنوز هم در میان گردشگران ناشناخته مانده است. جاذبه های شگفت انگیز و نادری که کمتر گردشگری به سراغ آن ها رفته است. در ترکیه مقصدهای ناشناخته و جذابی، از گنبد و مناره های مرتفع استانبول تا خرابه های رومی در امتداد سواحل غربی و جنوبی گرفته تا سواحل آنتالیا و استراحتگاه های ساحلی مدیترانه ای از شرق دریای سیاه لذت سفر را دوچندان می نماید. مقاصد ناشناخته ترکیه هنوز هم برای بسیاری از افراد تعجب برانگیز است چه برسد به اینکه این جاذبه های ترکیه را از نزدیک ببیند. با 5 مقصد شگفت انگیز ترکیه آشنا می شویم. تعطیلات خود را با این جاذبه های توریستی حیرت انگیز در ترکیه شروع کنید.

ترکیه با 5 مقصد ناشناخته شگفت انگیز

آسپندوس | Aspendos

شاید باورتان نشود که در ترکیه بناهای رومی بسیاری وجود دارد! روم و ایتالیا کجا و ترکیه کجا؟! شهر آنتالیا اگر چه به خاطر تفریحات و هتل های ساحلی اش معروف و مشهور است اما جاذبه ای بی نظیر و ناشناخته هم دارد. جاذبه ای که شما را به حیرت می اندازد. تنها کافیست که کمی از منطقه هتل های ساحلی که در آن ها اقامت دارید، قدم به بیرون بگذارید تا با یکی از مقاصد ناشناخته ترکیه روبرو شوید. آسپندوس یکی از جذاب ترین تئاترهای باستانی حفاظت شده از دوران باستان است.

مقاصد ناشناخته ترکیه که از قدیمی ترین آمفی تئاترهای دنیا هم هست. بنایی که در سال 2015 میلادی توانست در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت برسد. تئاتر آسپندوس در دوران حکومت روم امپراتور مارکوس اورلیوس ساخته شده بود و می توانست بین 15،000 و 20،000 تماشاگر را در خود جای دهد. از آنجا که به عنوان یک کاروانسرای کنار جاده ای در زمان سلجوقی مورد استفاده قرار می گرفته، خوشبختانه به طور مداوم ترمیم شده است. بنابراین تئاتر آسپندوس هنوز همان شکوه و عظمت خود را حفظ نموده است.

دسترسی به آسپندوس

اگر خود را به این منطقه برسانید، با محوطه ای باز از بناهای رومی مانند آمفی تئاتر آسپندوس روبرومی شوید. در نتیجه برای بازدید از این جاذبه احتیاج به پرداخت هیچ گونه ورودی ندارید. همچنین تورهای متنوعی برای بازدید از این بنا برگزار می شوند. اگر قصد شرکت در این تورها را دارید، می توانید از میز پذیرش هتل خود بخواهید تا بهترین تورها را به شما پیشنهاد بدهند. جدای از تورها، با تاکسی و اتوبوس هم می توانید بروید.

کرایه تاکسی در آنتالیا بهترین روش و سریع ترین دسترسی است.

برای رسیدن به مقصد تاکسی بگیرید و خودتان به دیدن این جاذبه بروید.

برای پرداخت هزینه کمتر برای حمل و نقل در آنتالیا به سراغ اتوبوس بروید. اتوبوس به راحتی شما را تا نزدیکی مقاصد ناشناخته ترکیه می برد. در فاصله 550 متری از آمفی تئاتر آسپندوس، ایستگاه اتوبوسی واقع شده است. تنها کافی است که اتوبوس به مقصد این ایستگاه را سوار شوید.

  • بازدید از این بنای تاریخی در فصل های بهار و تابستان از ساعت صبح تا 7 بعد از ظهر است.
  • در فصل های سرد سال، از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است.

پاتارا | Patara

از جاذبه های تاریخی گذشته و به سراغ جاذبه های طبیعی شگفت انگیز می آییم. برای گردشگرانی که عاشق طبیعت گردی و از طرفی عاشق سواحل زیبا هستند، پاتارا را معرفی می کنیم. پاتارا یکی از طولانی ترین امتدادهای ساحل شنی (14 کیلومتر) است که در دریای مدیترانه یافت می شود. با این حال، این ساحل ترکیه تنها یک ساحل نیست. آنچه که این ساحل طولانی را در میان مقاصد ناشناخته ترکیه قرار داده است، دیگر جاذبه های اطراف آن است. با رفتن به این ساحل به اصطلاح می توان گفت که با یک تیر 3 نشون زده اید!

پاتارا عظیمترین ساحل ترکیه است.

  • ویرانه های باستانی بندر لیکیه

در کنار این ساحل شنی دست نخورده، بقایای شهری رومی و قدیمی قرارگرفته است. این ساحل تنها با ویرانه های باستانی لیکیا (لیکیه) و روم و تپه های شنی پیوند خورده است. قدمت این منطقه به قرن ها پیش از میلاد مسیح بر می شود. بنای آپولو در اینجا، سالانه گردشگران و دنیاگرد های بسیاری را به خود جذب می کند. تنها 15 دقیقه تا رسیدن به این ویرانه ها از ساحل پاتارا فاصله دارید.

  • لاک پشت های ساحل پاتارا

برای حدود 40 میلیون سال است که لاک پشت های سرخ ماده برای تخم گذاری وارد ساحل پاتارا می شوند. اگر می خواهید صحنه شگفت انگیز و عجیب بیرون آمدن بچه لاک پشت ها را از زیر شن ها ببینید و حرکت آن ها را به سمت ساحل دنبال کنید، ماه اردیبهشت در بهار بهترین زمان بازدید از این جاذبه است. زمان تخم گذاری لاک پشت سرخ در این ساحل هم از ماه می تا اکتبر بوده که پس از تاریکی هوا در ساعت 6 عصر ساحل را به روی گردشگران می بندند. این کار بیشتر برای راحتی لاک پشت هایی است که به ساحل می آیند. به جز این زمان، می توانید در این ساحل حتی شنا کنید. همچنین پاتارا به محل پرورش لاک پشت های دریایی در معرض خطر تبدیل شده است.

یکی از مزایای این ساحل شمالی ترکیه، خلوت بودن و بکر بودن آن در تمام طول سال است.

چرا که امکانات تفریحی و ساحلی آن اندک است، از موج عظیم گردشگران به دور مانده است. همین بکر بودن آن را یکی از بهترین مقاصد ناشناخته ترکیه می کند.

  • بابانوئل واقعی در پاتارا

از داستان ها و حقایق جالب و قدیمی پاتارا وجود شخصیتی تاریخی در این مکان است که برخی معتقدند بابانوئل واقعی و اصلی بوده است. روستای مجاور پاتارا زادگاه سنت نیکولاس، اسقف بیزانسی 4 قرن بود که با افسانه ای که به بابا نوئل نسبت داده می شود شناخته شده است.

پاموکاله | Pamukkale

Pamukkale به معنی قلعه پنبه در ترکیه، با چشم انداز غیر قابل وصف آن در غرب ترکیه، معروف برای تراس سفید است. تراس از تراورتن، سنگ رسوبی با محتوای مواد معدنی بسیار بالا که از چشمه های آب گرم به جا مانده ساخته شده است.این بخش از یونان باستان توسط پادشاهان پرگامون در بالای چشمه های آب گرم ساخته شده است. این منطقه در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده رسیده است.

قلعه بدروم از مقاصد ناشناخته ترکیه | bodrum castle

اگر از شما پرسیدند که مهمترین و شناخته ترین بناهای تاریخی بدروم کدام بناست؟ در جواب حتما باید قلعه بدروم را نام ببرد. این مکان در شهرستان بدروم در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. قلعه بدروم توسط صلیبیون یا تیمارگر شوالیه در قرن 15 با عنوان قلعه سنت پیتر ساخته شده و یکی از جذاب ترین آثار تاریخی حفاظت شده دنیا است که قدمت آن به قرون وسطی برمی شود. این قلعه در حال حاضر تبدیل به موزه شده است.

تا به امروز قلعه ای تاریخی را با کلیسایی درونش دیده اید که کاربری مسجد داشته باشد؟

قلعه بدروم در زمان جنگ های ترکان سلجوقی کاربرد قلعه را داشت. تا اینکه در زمان دولت مسلمان عثمانی به کلیسای داخل آن، مناره ای افزوده شد. در نتیجه کلیسای قلعه به مسجد تبدیل شد. پس از آن قلعه بدروم کاربری دیگری پیدا کرد. برای مدت ها از آن (در سال 1595) به عنوان زندان استفاده شد. تا اینکه در نهایت در دوران مدرن امروزی آن را به موزه تبدیل نمودند. موزه باستان شناسی دنیای زیر آب بدروم را در این قلعه می توانید ببینید. قلعه ای که نه تنها بنایش جزو مقاصد ناشناخته ترکیه است بلکه درون موزه اش ناشناخته های بسیاری دیده می شود.

کوه نمرود | Mount Nemrut

تا به امروز داستان نمرود را خوانده اید؟ همان داستانی که در کتاب های دینی دوران تحصیل در مدارس خواندیم را اینجا خواهید دید. کوه نمرود که تنها با نامش می تواند جزو مقاصد ناشناخته ترکیه باشد، چه برسد به اینکه از اشیای سنگی آن هم دیدن کنید. کوه نمرود با ارتفاع 2،134 متر بر فراز کوه ها در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است. گفته می شود که بنای عظیم سنگی که بالای کوه واقع شده است، متعلق به پادشاهان کوماژن بوده است. پادشاهی کوچک ارمنی که در حدود 162 سال پیش از میلاد در این منطقه می زیستند. دوره ای همزمان با دوره سلوکیان در ایران این پادشاهی در منطقه کوچک ترکیه وجود داشت.

از جالب ترین موضعات پیرامون این کوه، بنای بالای آن تا سال 1881 میلادی هنوز ناشناخته بود و در نهایت در حفاری های باستان شناسی در سال 1953 به طور کامل آشکار شد.

در نزدیکی شهرستان آدیامان، آرامگاه شاه آنتیوخوس در کنار مجسمه های عظیمی از خود، دو شیر، دو عقاب و خدایان مختلف یونانی و فارسی در بالای کوه دیده می شود. تماشای سرهای سرنگون شده در قله کوه نمرود از کوه های اطراف، حسی رمز آلود را در لحظه طلوع آفتاب نمایان می سازد.

هم اکنون این کوه در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و گردشگران می توانند در ماه های آوریل (اردیبهشت) تا اکتبر از این بنا دیدن نمایند.

دسترسی به کوه نمرود

برای رسیدن به این کوه می توانید با ماشین شخصی رهسپار شوید یا اینکه اتوبوس هایی را که به مقصد این کوه رهسپار هستند را سوار شوید. خوشبختانه جهت کوه نمرود در جنوب شرق ترکیه به مرزهای ایران نزدیک است. بنابراین اگر با ماشین شخصی وارد ترکیه شده اید، به راحتی می توانید به دیدن این بنای هلنیستی بروید. سنگ یادبودهای قرار گرفته بر روی این کوه، هر گردشگری را رهسپار یکی از مقاصد ناشناخته ترکیه به نام کوه نمرود می کند.

منبع: الی گشت

به "ترکیه با 5 مقصد ناشناخته شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه با 5 مقصد ناشناخته شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید