توافق واشنگتن و کشورهای آمریکای مرکزی برای عملیات مشترک پلیسی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، ایالات متحده و سه کشور آمریکای مرکزی برای انجام عملیات مشترک پلیسی در منطقه به توافق نهایی دست یافته اند.

توافق واشنگتن و کشورهای آمریکای مرکزی برای عملیات مشترک پلیسی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ارم گفتگو به نقل از رویترز، ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام نموده است که با سه کشور آمریکای مرکزی به توافق نهایی دست یافته است تا عملیات مشترک پلیسی را در منطقه اجرا کند.

این توافق در حالی نهایی شده است که دولت ترامپ میخواهد با موج گسترده مهاجران غیرقانونی که به سوی مرزهای ایالات متحده در حال حرکت هستند، مقابله کند.

دولت های گواتمالا، هندوراس و السالوادور به همراه آمریکا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که برای اتخاذ یک سری تدابیر از جمله عملیات مشترک پلیسی و ارتقا امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به توافق رسیده اند.

طی یک سال گذشته کاروان های مختلفی از مهاجران غیرقانونی آمریکای مرکزی برای ورود به خاک ایالات متحده و درخواست پناهندگی کوشش نموده اند. این مساله با مخالفت شدید دونالد ترامپ روبرو شده است، ترامپ برقراری امنیت در مرزها را یکی از مهمترین اولویت های خود اعلام نموده است.

توافق برای اجرای عملیات مشترک پلیسی پس از نشست روز چهارشنبه بین مقام های کشورهای آمریکای مرکزی و کریستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام شده است.

نیلسن در این باره گفت: این توافق نخستین قرارداد از این نوع است و کشورهای منطقه تدابیر مختلف هوایی، دریایی و زمینی را برای جلوگیری از اقدامات تبهکاران و مهاجرت غیرقانونی اتخاذ خواهند کرد.

وی اضافه نمود: خرسندم که اعلام کنم آمریکا و سه متحد منطقه ای ما به یک توافق تاریخی برای مقابله با عوامل و ریشه های اصلی بحران در مرزهای ما دست یافته اند.

بخش عمده مهاجران غیرقانونی که قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند از همین سه کشور آمریکای مرکزی هستند که فقیرترین و خشن ترین کشورهای منطقه به شمار می روند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "توافق واشنگتن و کشورهای آمریکای مرکزی برای عملیات مشترک پلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق واشنگتن و کشورهای آمریکای مرکزی برای عملیات مشترک پلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید