تولید زین منعطف دوچرخه با چاپگر سه بعدی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از نیواطلس، شرکتی به نام کربن با کمک دریافت از متخصصان فناوری در سیلیکون ولی پیروز به تولید زین دوچرخه با چاپگر سه بعدی شده که بسیار نرم تر و در عین حال مستحکم تر و منعطف تر از زین های عادی است.

تولید زین منعطف دوچرخه با چاپگر سه بعدی

این زین با نام رسمی S-Works Power، با استفاده از فرایندی موسوم به سنتز نور دیجیتال تولید شده که قبلا توسط شرکت آدیداس هم برای تولید کفش با استفاده از چاپگر سه بعدی به کار گرفته شده بود. در این روش نور ماوراء بنفش با گذر از یک مجرای تحت نفوذ اکسیژن بر روی یک سطح آغشته به نوعی صمغ مایع تابانده می شود. در نتیجه این صمغ می تواند حالت برنامه ریزی شده را به خود بگیرد.

این فناوری تولید زین دوچرخه را با سرعت بالا و با انعطاف مطلوب تر ممکن می کند. علاوه بر این، می توان لایه های متنوعی را به این نوع زین ها اضافه نمود. محصول نهایی این فرایند زینی یکپارچه است که لایه های مختلف آن به مرور زمان از هم باز نمی شوند. ساختار شبکه پیچیده ای این زین متشکل از 14000 قطعه کوچک و 7،799 گره بین آنهاست.

قرار است زین یادشده در ابتدای سال 2020 روانه بازار شود. البته قیمت این محصول اعلام نشده، اما دو مدل از آن با پهنای 143 و 155 میلیمتر در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. وزن مدل کوچک تر 189 گرم اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تولید زین منعطف دوچرخه با چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید زین منعطف دوچرخه با چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید