ثبت اطلاعات هویت بچه ها کار با اسکن عنبیه ، چند کودک کار و خیابان در ایران داریم؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برنامه این سازمان برای تامین اعتبارات لازم به منظور اجرای طرح شناسایی هویت بچه ها کار با اسکن عنبیه در کل کشور اطلاع داد.

ثبت اطلاعات هویت بچه ها کار با اسکن عنبیه ، چند کودک کار و خیابان در ایران داریم؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، محمدرضا حیدرهایی سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص تازهترین برنامه سازمان بهزیستی برای ساماندهی بچه ها کار بیان نمود: سازمان بهزیستی در چارچوب برنامه های خود در نظر دارد اطلاعات جامع و کاملی از حضور بچه ها در سطح شهر مثل اینکه بچه ها کار بیشتر در چه مناطقی حضور دارند و چه نوع کاری انجام می دهند، به دست آورد و سپس در جهت کاهش حضور بچه ها کار در سطح شهر یا به حداقل رساندن این بچه ها برنامه ریزی کند.

او در پاسخ به سوالی درخصوص تعداد بچه ها کار در سطح کشور گفت: براساس آمارهایی که از قبل از ورود اتباع تازه به کشور وجود دارد، حدود 6000 کودک کار و خیابان در سطح کشور وجود دارند که 80 درصد آنها غیرایرانی و اتباع هستند.

حیدرهایی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه با وجود اجرای طرح شناسایی هویت بچه ها کار با اسکن عنبیه، چه تعداد کودک دوباره به سطح شهر بازگشته اند، بیان نمود: طرح اسکن عنبیه طرحی نوپاست و از سال 1400 تنها در 12 استان اجرا شد. بنا داریم تا 3 ماه آینده با یاری سایر دستگاه ها تامین اعتبارات لازم صورت گیرد و دستگاه های ثبت اطلاعات بچه ها کار و خیابان به وسیله اسکن عنبیه در کل کشور فراهم و این طرح اجرا گردد. پس از آن برنامه ریزی می کنیم تا اطلاعات هویتی همه بچه ها کار ثبت گردد.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به برنامه سازمان بهزیستی برای ارائه آموزش های تحصیلی همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه بعلاوه شرح داد: مراکز آموزشی حمایتی غیردولتی تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت می نمایند؛ این مراکز دارای کارت ویزیت با درج آدرس و شماره تلفن هستند که بعد از شناسایی بچه ها کار، این کارت های ویزیت در اختیار آنها قرار می گیرد تا در صورت تمایل برای دریافت آموزش ها به این مراکز مراجعه نمایند. در صورتی که این بچه ها از تحصیل بازمانده باشند، زمینه بازگشت به تحصیل برای آنها فراهم می گردد و بعد از ارائه آموزش های لازم، مدرک لازمه صادر می گردد و در اختیار بچه ها کار قرار می گیرد.

حیدرهایی بیان نمود: سازمان بهزیستی هر سال با آموزش و پرورش برنامه ریزی می نماید تا در صورت مشاهده بچه ها کار ایرانی یا بچه ها اتباعِ دارای مجوز اقامت که بازمانده از تحصیل هستند، مقدمات و زمینه بازگشت این بچه ها به تحصیل براساس مدل طراحی شده به وسیله وزارت آموزش و پرورش فراهم گردد. بعلاوه در صورت وجود بچه ها اتباع فاقد مجوز اقامت شرایطی فراهم می گردد تا این بچه ها در همان مراکز حمایتی تحصیل نمایند و به یاری مربیان حاضر در مراکز آموزش های لازم را دریافت نمایند و سپس در انتها سال امتحان بدهند و مدرک خود را دریافت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ثبت اطلاعات هویت بچه ها کار با اسکن عنبیه ، چند کودک کار و خیابان در ایران داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اطلاعات هویت بچه ها کار با اسکن عنبیه ، چند کودک کار و خیابان در ایران داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید