خرید تضمینی 800 هزار تن گندم از ابتدای سال

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی 800 هزار تن گندم از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داد و گفت: در این مدت 58 هزار تن دانه روغنی کلزا نیز خریداری شده است.

خرید تضمینی 800 هزار تن گندم از ابتدای سال

مرتضی سعادتی کیا، مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: خرید تضمینی گندم از 4 فروردین در کشور شروع شده و تا به امروز 800 هزار تن از این محصول در کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نرخ هر کیلوگرم گندم، 10 هزار و 500 تومان مشخص شده و یک هزار تومان نیز به عنوان جایزه تحویل این محصول به مراکز خرید به گندم کاران پرداخت می گردد، اظهار کرد: ارزش این اندازه گندم خریداری شده بیش از 90 هزار میلیارد ریال است.

سعادتی کیا با بیان اینکه تا به امروز استان های منطقه ها جنوب و گرمسیر کشور شامل استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر، وارد عملیات خرید تضمینی گندم سالِ زراعی جاری شده اند، توضیح داد: مقدار تحویل گندم در استان های سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به رشد 2 برابری خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته در 7 استان جنوبی کشور، اظهار کرد:، مقدار خرید کلزا از ابتدای سالِ جاری تا به امروز به 58 هزار تن رسیده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه امسال هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با قیمت پایه 15 هزار تومان از کشاورزان خریداری می گردد که البته مقدار رطوبت و خلوص این محصول در قیمت خرید تأثیر دارد، اعلام نمود: ارزش کلزای خریداری شده از ابتدای سال تا به امروز 8,260 میلیارد ریال است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "خرید تضمینی 800 هزار تن گندم از ابتدای سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی 800 هزار تن گندم از ابتدای سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید