دانشجوی سوری دانشگاه تبریز: بعد از تحصیل ارتباطم با ایران را قطع نمی کنم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، دانشجویی خارجی دانشگاه تبریز درباره تحصیل در ایران گفت: من به عنوان بورسیه به این کشور آمده ام تا پیشرفت کنم و زمانی که درسم تمام گردد باید به کشور خود برگردم، اما دوست ندارم ارتباطم با ایران قطع گردد.

دانشجوی سوری دانشگاه تبریز: بعد از تحصیل ارتباطم با ایران را قطع نمی کنم

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ارم گفتگو، قمرخربوظلی از کشور سوریه به همراه همسر خود برای ادامه تحصیل به ایران آمده است. وی هم اکنون در رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تبریز و همسر وی در رشته شیمی آلی این دانشگاه مشغول به تحصیل است.

قمرخربوظلی در گفتگویی با وبلاگ ارم گفتگو، با اشاره به انتخاب ایران برای ادامه تحصیل مطرح نمود: من در دانشگاه علوم تربیتی حلب در سوریه شاگرد اول شدم و کسی که شاگرد اول می گردد می تواند به عنوان مربی در دانشگاه تدریس کند و یا به عنوان بورسیه ادامه تحصیل دهد. برای همین چند کشور را به من معرفی کردند.

وی اضافه کرد: من در خصوص پیشرفت تحصیلی در ایران زیاد شنیده بودم و چون به فرهنگ ما هم نزدیک بود، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

دانشجویی خارجی دانشگاه تبریزتصریح کرد: خیلی دوست داشتم با ایرانی ها آشنا بشوم و تفاوت فرهنگی را بدانم؛ به خاطرهمین خیلی زود زبان فارسی را یاد گرفتم.

قمرخربوظلی گفت: ایرانی ها با ما رفتار خیلی خوبی دارند و احساس غربت و تنهایی نمی کنم. زمانی که تعطیلی بین ترم یا تابستان است، به شهر های مختلف ایران سفر می کنیم تا به فرهنگ ایران بیشتر آشنا شوم. تا کنون به گنبد کاووس، کندووان و گیلان سفر نموده ام.

وی با اشاره به محل سکونت خود در ایران گفت: با یاری دوستانم در تبریز توانستیم خانه ای اجاره کنیم. با توجه به اینکه در دوران بارداری به سر می برم، ایرانی ها در این مدت خیلی هوای من و همسرم را داشته اند.

قمرخربوظلی در خصوص زندگی در ایران اعلام کرد: از زندگی در ایران راضی هستم. ایران کشوری متمدنی است. من به عنوان بورسیه به این کشور آمده ام تا پیشرفت کنم و زمانی که درسم تمام گردد باید به کشور خود برگردم، اما دوست ندارم ارتباطم با ایران قطع گردد.

دانشجویی خارجی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه چرا دانشگاه تبریز را برای تحصیل انتخاب نموده، گفت: با تحقیقاتی که داشتم متوجه شدم دانشگاه تبریز دومین دانشگاه ایران در رشته علوم تربیتی درسطح خاورمیانه است، به همین خاطر این دانشگاه را انتخاب کردم.

وی با اشاره به یکی از خاطرات دانشجویی خود گفت: زمانی که تازه به ایران آمده بودم و هنوز به خوبی به زبان فارسی تسلط نداشتم یک روز به مادر یکی از دوستانم که خیاطی می کرد خواستم بگویم شما دوختن بلدید گفتم شما دزدیدن بلدید، مادر دوستم کلی از جمله من تعجب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشجوی سوری دانشگاه تبریز: بعد از تحصیل ارتباطم با ایران را قطع نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی سوری دانشگاه تبریز: بعد از تحصیل ارتباطم با ایران را قطع نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید