دریاچه کوه گل یکی از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های طبیعی شناخته شده است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرگزاری تسنیم/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، دریاچه کوه گل یکی از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های طبیعی شناخته شده است.

دریاچه کوه گل یکی از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های طبیعی شناخته شده است

دنا را می توان قلب تپنده گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دانست، شهرستانی با جاذبه های طبیعی بی بدیل که گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و دنیا به خود جذب می نماید، اما در سرزمین جاذبه های خیال انگیز، منطقه کوه گل به گواهی بسیاری از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های طبیعی شناخته شده است.

برای دسترسی به این بهشت زمینی، باید ابتدا به شهر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد سفر کنید. بعد از سفر به یاسوج و طی کردن مسافتی حدود 35 کیلومتر به طرف شمال غربی این شهر، به شهر سی سخت و با گذر از شهر سی سخت بعد از طی حدود 6 کیلومتر به طبیعت زیبای منطقه کوه گل می رسید.

از پایین دست منطقه کوه گل پس از 30 دقیقه پیاده روی، با از گذر از میان درختان کوهی و گل بوته های وحشی میتوان به یکی از خیال انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران در ارتفاعات رشته کوه دنا رسید، جلوه گاهی از بهشت خداوندی با طبیعتی بکر و گل آذین که دریاچه ای زیبا را مانند نگینی سحرآمیز در دل خود جای داده است.

در راستا رسیدن به این دریاچه رویایی، تماشای گلهای زرد، بنفش و سفید و شنیدن صدای نغمه بلبلان و قمری ها، تماشا جست و خیز پروانه ها و سنجاقک ها و خروش چشمه هایی که در هر دو سویشان انبوهی از گل ها و گیاهان وحشی روییده است، روح را جلا داده و طراوت می بخشد.

بسیاری از گردشگرانی که از این دریاچه زیبای طبیعی تماشا نموده اند، همگی بر این عقیده هستند که تماشا این زیبایی ها، تنها در عالم خواب و رویا ممکن است. از این رو میتوان گفت سفر به کوه گل زمان محقق شدن رویاهاست.

این دریاچه با مساحتی حدود نیم هکتار و عمقی برابر 15 متر، سبب پدید آمدن طبیعت و زیست بوم جذابی در اطراف خود شده و طبیعت رنگارنگ و منحصر بفرد اطراف دریاچه که شامل گیاهانی مانند قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه کوهی است، زیبایی و رنگ و بوی خاصی را به این نقطه از ارتفاعات دنا بخشیده است.

این تابلوی زیبای طبیعی در فصل زمستان پوشیده از برف و یخ و در فصل بهار و تابستان پوشیده از گلهای شقایق، گیاهان وحشی و دارویی و محل اجتماع پرندگان مهاجر نظیر اردک کله سبز، انواع مرغابی، لک لک، حواصیل و دیگر پرندگان است.

در نزدیکی دریاچه، کوهی است که زیستگاه پرندگانی نظیر کبک دری بوده که با صدای روح نواز خود دل شیفتگان به طبیعت و گردشگری را مجذوب می نمایند.

از دیگر جاذبه های منطقه کوه گل میتوان به دشت لاله های واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه حفاظت شده دنا اشاره نمود که همه آنها به همراه دریاچه کوه گل و برفهایی که بر روی قله ها نشسته اند، یکی از زیباترین جاذبه های ایران را پدید آورده اند.

منبع: همگردی

به "دریاچه کوه گل یکی از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های طبیعی شناخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه کوه گل یکی از زیباترین و رویایی ترین جاذبه های طبیعی شناخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید