طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با طعمی بی نظیر

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سالاد ماکارونی ساده اگرچه یک پیش غذا محسوب می گردد، اما به نام غذای اصلی هم استفاده می گردد. در این مطلب طرز تهیه این سالاد خوشمزه و بی نظیر را شرح خواهیم داد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با طعمی بی نظیر

وبلاگ ارم گفتگو | سرویس آشپزی - سالاد ماکارونی، غذایی پرطرفدار و لذیذ است که تقریبا همه به ویژه بچه ها خیلی آن را دوست دارند. این سالاد به شیوه های متفاوتی تهیه می شود که پایه همه آن ها ماکارونی فرمی است. در ادامه سالاد ماکارونی ساده را آموزش می دهیم که می توانید آن را سرد و خیلی راحت تهیه کنید.

مواد مورد احتیاج برای تهیه سالاد ماکارونی ساده

مواد اولیه ای که برای تهیه سالاد ماکارونی ساده به آن احتیاج دارید، به شرح زیر است:

مواد اولیه
ماکارونی فرمی500 گرم
خیارشور1 پیمانه
ژامبون مرغ یا گوشت300 الی 400 گرم
آبلیمونصف قاشق چایخوری
نخودفرنگینصف پیمانه
ذرتنصف پیمانه
روغن2 قاشق غذاخوری روغن
سس هزار جزیره، نمک و فلفلبه میزان لازم

چند نکته:

  • در صورت تمایل می توانید از ژامبون مرغ و گوشت به طور همزمان استفاده کنید، برای این منظور حدود 150 الی 200 گرم از هر کدام استفاده کنید.

  • در صورتی که از نخودفرنگی و ذرت پخته استفاده نمی کنید، باید این مواد را بپزید. برای این منظور هر کدام را در یک قابلمه بریزید و همراه با میزانی آب اجازه دهید تا کاملا پخته شوند. سپس آن ها را در آبکش بریزید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

  • به جای از سس مایونز هم می توانید استفاده کنید، اما سس هزارجزیره طعم بهتری به سالاد ماکارونی ساده می دهد.

  • در صورت تمایل می توانید کالباس را با فیله مرغ جایگزین کنید. برای این منظور فیله مرغ را همراه با میزانی آب روی شعله میانه اجاق گاز قرار دهید و پس از 10 دقیقه آن را در یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. به این ترتیب بوی بد مرغ از بین خواهد رفت. سپس مجددا آن را به داخل قابلمه برگردانید و یک پیاز را به چهار قسمت تقسیم کنید و به مرغ اضافه کنید. سپس میزانی آب جوش، فلفل و زردچوبه را هم اضافه نمایید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد. بعد از آن گوشت مرغ را ریش ریش کرده و در سالاد استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

  1. ابتدا در یک قابلمه میزانی آب بریزید و آن را روی شعله اجاق گاز قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد روغن و میزانی نمک را به آن اضافه کنید و سپس ماکارونی را در قابلمه بریزید. معمولا 10 دقیقه برای پخت ماکارونی زمان احتیاج خواهد بود، اما بهتر است به راهنمای روی بسته بندی آن رجوع کنید، زیرا این مدت بسته به نوع ماکارونی می تواند متفاوت باشد. روی بسته بندی ها معمولا قید شده است که چه مدت برای پخت احتیاج خواهد بود.

  2. ماکارونی را پس از پخت داخل یک آبکش ریخته و صبر کنید تا تمام آب اضافی آن خارج شود.
  3. کالباس ها را به مربع های کوچک خرد کنید.
  4. خیارشورها را نگینی خرد کنید.
  5. اکنون کالباس، خیارشور، ذرت و نخودفرنگی را با یکدیگر مخلوط کنید و بهم بزنید.
  6. آبلیمو و سس هزار جزیره را هم به مواد اضافه نمود و مخلوط کنید.
  7. در آخر ماکارونی، نمک و فلفل را هم اضافه نمایید و کمی بهم بزنید تا مواد مخلوط شود. اینکار را به آرامی انجام دهید تا ماکارونی ها له نشود.

  8. سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را سرو کنید.

نکته: ماکارونی را در آخر به سالاد اضافه کنید. زیرا اگر در ابتدا آن را اضافه نمایید در اثر بهم زدن زیاد خمیر خواهد شد.

برای تزیین سالاد ماکارونی ساده می توانید از میزانی جعفری خرد شده یا گوجه گیلاسی استفاده کنید. این سالاد به دلیل وجود ذرت، نخودفرنگی و خیارشور رنگ زیبایی دارد و به تزیین چندان خاصی احتیاج نخواهد داشت. اگر از گوشت مرغ برای تهیه این غذا استفاده کنید، سالم تر خواهد بود و در عین حال از پروتئین موجود در گوشت سفید هم بهره مند می شوید.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با طعمی بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با طعمی بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید