طرز پخت ماهی به 6 روش آسان ولی حرفه ای

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، امروز در خبرنگاران مگ طرز پخت ماهی به 6 روش آسان ولی حرفه ای را آموزش می دهیم تا سال جاری شب عید، سبزی پلو با ماهی خوش طعم و برشته داشته باشید.

طرز پخت ماهی به 6 روش آسان ولی حرفه ای
  • 50 ترفند آشپزی برای زندگی آسان تر

پختن ماهی همواره کاری سخت بوده است. اگردر زمینه پخت ماهی تجربه کافی نداشته باشید نه تنها غذایتان خوش طعم نمی گردد، بلکه تمام خانه را هم پر از بوی ماهی می کنید. معمولا وقتی ماهی را سرخ می کنید یا بیش از حد پخته می گردد و در زمان تفت دادن از هم می پاشد، یا بخشی از آن به ظرف می چسبد و هیچ ماهی برشته ای در بشقاب ندارید. اگر دوست دارید یک بار برای همواره از دست این مسائل راحت شوید با ما و آموزش طرز پخت ماهی به 6 روش همراه شوید.

1. ماهی برشته در تابه

روغن را در تابه نچسب بریزید و حسابی آن را داغ کنید، سپس یک تکه فیله را در روغن قرار دهید. اگر یک طرف فیله با پوست است، بهتر است سمتی که پوست دارد در روغن قرار بگیرد. کمی صبر کنید تا دو سوم ماهی سرخ گردد، سپس آن را برگردانید و حدود 2 تا 4 دقیقه زمان دهید تا کامل سرخ گردد.

  • سطح دشواری پخت: آسان
  • بهترین ماهی: فیله های نازک مانند فیله ماهی آزاد، برانزینو یا قزل آلای خالدار

2. ماهی برشته در فر

فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. ادویه هایی که دوست دارید به ماهی بزنید. می توانید از ترکیب نمک، فلفل، لیمو، سیر و سبزیجات معطر بهره ببرید. داخل سینی فر را با یک لایه فویل بپوشانید و ماهی را روی آن قرار دهید. اگر فیله ماهی خیلی ضخیم نیست، پس از 8 دقیقه کامل پخته می گردد. اما اگر فیله ضخیمی دارید یا یک ماهی کامل را در فر قرار داده اید، در حدود 10 تا 12 دقیقه برای پخت کامل زمان احتیاج دارید.

  • سطح دشواری پخت: آسان
  • بهترین ماهی: فیله های عظیم روغنی مانند ماهی آزاد و ماهی کامل

3. طرز پخت ماهی کبابی

دستگاه گریل را از قبل با حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید و تمام توری ها را روغن بزنید. فیله ماهی را مزه دار کنید و آن را روی گریل قرار دهید. به ازای هر 2 سانتی متر قطر فیله، 6 تا 8 دقیقه برای پخت زمان لازم دارید.

اگر دستگاه گریل در خانه ندارید می توانید از منقل کباب عادی و توری مخصوص کباب کردن ماهی بهره ببرید. ذغال ها را حسابی گرم کنید، توری گیره دار مخصوص کباب کردن ماهی را چرب کنید و فیله را در آن قرار دهید. می توانید برای پخت بهتر در بین زمان پخت توری را برگردانید تا هر دو طرف ماهی به صورت یک نواخت کباب گردد.

  • سطح دشواری پخت: احتیاج به کمی تمرین دارد
  • بهترین ماهی: ماهی های گوشتی و منسجم مثل ماهی شمشیری، گل ماهی، ماهی تن یا ماهی آزاد

4. طرز پخت ماهی با خمیر مایونزی!

پنیر پارمسان رنده شده، سس مایونز، اسفناج ساطوری شده و آرد سوخاری را با هم مخلوط کنید. ماهی را در این ترکیب بغلطانید تا مانند خمیر دور آن را بگیرید. سپس با حرارت کم در روغن سرخ کنید.

سطح دشواری پخت: آسان

بهترین ماهی: ماهی تیلاپیلا و ماهی سفید

5. طرز پخت ماهی در کاغذ روغنی

فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. کاغذ روغنی را در ظرف مخصوص فر قرار دهید، به شکلی که لبه های اضافه داشته باشد.

ماهی مزه دار شده را در ظرف گذاشته، مابقی کاغذ روغنی را روی آن قرار دهید. کاغذ باید به شکلی روی ماهی قرار گیرد تا تمام روی ظرف پوشیده و بسته گردد. ظرف را در فر قرار داده و صبر کنید تا ماهی بپزد. به ازای هر 2 سانتی متر قطر ماهی، باید به آن 13 دقیقه فرصت پخت دهید.

  • سطح دشواری پخت: آسان
  • بهترین ماهی: هر نوع فیله ماهی بدون پوست

6. طرز پخت ماهی آب پز

همه ما فکر می کنیم که ماهی آب پز بوی بدی دارد و اصلا خوش طعم نیست اما با این روش شما بهترین ماهی آب پز را خواهید داشت.

یک ظرف آب را جوش بیاورید و در آن چاشنی هایی مانند لیمو، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. فیله را در آب جوش بگذارید، در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید آن قدر بپزد تا رنگ فیله مات گردد و به راحتی با چاقو بریده گردد.

  • سطح دشواری پخت: احتیاج به کمی تمرین دارد
  • بهترین ماهی: فیله های ضخیم مانند ماهی قزل آلا و هالیبوت که به راحتی از هم نمی پاشد.

سخن آخر

پخت ماهی کار در ظاهر سختی است اما اگر روش های مخصوص سرآشپز را بدانید و در زمان پخت به روش آن ها عمل کنید حتما نتیجه کار عالی می گردد. بر اساس نوع ماهی که در اختیار دارید می توانید یکی از 6 روش بالا را انتخاب و بهره ببرید.

اگر شما هم تجربه خاصی برای پخت ماهی خوش طعم و خوش عطر دارید برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منابع: buzzfeed و myrecipes

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز پخت ماهی به 6 روش آسان ولی حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز پخت ماهی به 6 روش آسان ولی حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید