معاون رئیس جمهوری ثبت 15 اثر فرهنگی و تاریخی یزد را به استاندار ابلاغ کرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نامه ای به استاندار یزد، ثبت 15 اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان را که پس از انجام مراحل قانونی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ کرد.

معاون رئیس جمهوری ثبت 15 اثر فرهنگی و تاریخی یزد را به استاندار ابلاغ کرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از ایرنا ، در نامه علی اصغر مونسان به محمدعلی طالبی استاندار یزد، از سنگ قبر ابوالفوارس، کتیبه کاشی مسجد چهل محراب، سنگ کتیبه کلیسا، عقدنامه، قباله ازدواج، سنگ کتیبه وقفنامه غسالخانه ندوشن و کتیبه سنگی آب انبار کلار به عنوان آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی یاد شد.

همچنین زیلوی حصار رکن آباد، سنگ حنای حمام، سنگ قبر اسماعیل بن محمد، سنگ محراب قدمگاه فراشاه، سنگ قبر محمد بن ابوبکر، سنگ قبر حسین بن ابی بکر، سنگ قبر شهیده مریم بنت نورالدین علی رودبزان و زیلوی مزار شیخ احمد بلیمان از آثار منقول فرهنگی و تاریخی است که در ردیف فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار گرفته است و دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر شامل 200 هکتار بافت تاریخی شهر یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا

به "معاون رئیس جمهوری ثبت 15 اثر فرهنگی و تاریخی یزد را به استاندار ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهوری ثبت 15 اثر فرهنگی و تاریخی یزد را به استاندار ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید