مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، هیوندای اکسنت موجود در بازار ایران 122 اسب بخار قدرت دارد و نمی تواند احتیاج علاقمندان به شتاب را برطرف کند. جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته باعث تشدید این موضوع می گردد. درعوض، تعویض دنده ها با تنش کم و به آرامی انجام می گیرد و درنتیجه، به مصرف سوخت کم و ایده آل این خودرو می انجامد که 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس

کیا سراتو و رنو فلوئنس از رقبای اصلی هیوندای اکسنت به شمار می فرایند. اگر بخواهیم بین نمونه های کارنموده به جست وجو بپردازیم دست مان بازتر است. می توانیم به سراغ مزدا 3 برویم که در این رده قیمتی عملکرد مطلوبی دارد. نمونه های کارنموده هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و حتی هیوندای آزرا نیز می توانند در رده قیمتی هیوندای اکسنت باشند. هیوندای النترا نیز می تواند یکی دیگر از گزینه هایی باشد که نظر خریداران را به خود جلب می نماید.

ام جی GT، ام جی 6، میتسوبیشی لنسر 1800، کیا ریو، تویوتا یاریس، آلفارومئو جولیتا، پژو208 توربو، ام جی 3 و رنو اسکالا 1600 از دیگر گزینه هایی هستند که می توانند به رقابت با هیوندای اکسنت بپردازند. بعلاوه چری آریزو 5 توربو اکسلنت و ام جی 360 توربو می توانند از نزدیک ترین رقبای اکسنت در بازار کنونی خودروی ایران محسوب شوند.

در مطلب پیش رو قصد داریم به مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس بپردازیم و هیوندای اکسنت را در کنار این دو رقیبش آنالیز کنیم.

تصویری از داخل هیوندای اکسنت

مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو

شاید بتوان کیا سراتو آپشنال سایپا را به عنوان مهم ترین رقیب هیوندای اکسنت به عنوان یک سدان کامپکت مونتاژ ایران مطرح نمود. با مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو از نظر طراحی، باید گفت هیوندای اکسنت در ظاهر خود از طراحی نسل گذشته سوناتا، سوناتا YF، بهره برده است و شباهت های بسیاری را میان این دو شاهد هستیم. چراغ های کشیده با گرافیک زیبا در کنار جلوپنجره مناسب و خطوط برجسته روی بدنه، مجموعاً اکسنت را به یک خودروی مجذوب کننده تبدیل نموده است.

در نقطه مقابل، کیا سراتو آپشنال طراحی ساده ای دارد و بدنه خودرو به دور از هر گونه پیچیدگی طراحی شده است و شاید بعد از مدتی خسته کننده باشد. با ورود به کابین دو خودرو نیز تفاوت ها بیشتر آشکار می گردد. در نگاه اول کابین هیوندای اکسنت زیباتر است و ظرافت بیشتری در طراحی آن به کار رفته است. جنس متریال استفاده نیز در اکسنت از کیفیت بالاتری برخوردار است، در حالیکه در سراتو آپشنال این مورد یک نقطه ضعف محسوب می گردد.

با مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو باید گفت که کیا سراتو ابعاد بزرگ تری دارد و فضاسازی مناسب هیوندای اکسنت موجب شده که فضای کابین دو خودرو تفاوت چندانی با هم نداشته باشد. از نظر سطح آپشن ها نیز هیوندای اکسنت شرایط بهتری دارد و به صورت استاندارد از امکانات بهتری در مقایسه با سراتو برخوردار است.

کیا سراتو مونتاژ سایپا چهره ای قدیمی دارد، اما با پیشرانه 2 لیتری می تواند مجذوب کنندهیت بیشتری برای خریداران داشته باشد. کیا سراتو با پیشرانه ای به قدرت 156 اسب بخار حتی با کیفیت ضعیف مونتاژ سایپا نیز رقیب مهمی برای اکسنت به شمار میرود. در مقابل، هیوندای اکسنت با موتور 1.6 لیتری و حداکثر قدرت 122 اسب بخار در این رقابت از کیا سراتو عقب می ماند.

مصرف سوخت هر دوی این خودروها 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و کیا سراتوی مونتاژ سایپا با کسب استاندارد آلایندگی یورو 5 توانایی رقابت با استاندارد آلایندگی یورو 6 هیوندای اکسنت را ندارد. در بحث کیفیت سواری باز هم هیوندای اکسنت است که عملکرد بهتری را از خود ارائه می دهد و در مقایسه با کیا سراتو سواری لذت بخش تری را با اکسنت تجربه خواهید کرد.

در مجموع باید گفت که هیوندای اکسنت گزینه بهتری نسبت به کیا سراتو است. این خودرو کیفیت ساخت بالاتری دارد و از آپشن های بهتری نیز بهره می برد. بعلاوه کیفیت سواری آن در مقایسه با سواری خشک سراتو بسیار بهتر است و تنها از نظر قدرت پیشرانه در جایگاه پایین تری نسبت به سراتو قرار می گیرد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای پشتی هیوندای اکسنت

مقایسه هیوندای اکسنت با رنو فلوئنس

رنو فلوئنس نیز یکی دیگر از رقبای هیوندای اکسنت است که در کلاس بدنه ای بالاتر از هیوندای اکسنت امکانات خوبی را در اختیار خریداران قرار می دهد. رنو فلوئنس در نمای ظاهری شباهت بسیار زیادی به رنو مگان دارد. در واقع، این خودرو بر مبنای زبان طراحی شرکت رنو انجام شده است. با مقایسه هیوندای اکسنت با رنو فلوئنس باید گفت که طراحی سپرها و چراغ های بزرگ و بزرگ بودن قسمت عقب خودرو از جالب ترین ویژگی های طراحی رنو فلوئنس است. با این حال، ظاهر رنو فلوئنس خیلی مورد پسند واقع نشده است.

در نقطه مقابل، هیوندای اکسنت به عنوان یک خودروی ساب کامپکت از طراحی مدرن تر بر خوردار است. بخش جلویی این خودرو تهاجمی تر است و خطوط زیبایی روی بدنه آن نقش بسته است و طراحی چراغ مه شکن و چراغ جلوی آن نیز مجذوب کنندهیت بیشتری دارد. هیوندای اکسنت از نظر طراحی فضای کابین نیز پیروز تر عمل نموده است که در مقایسه با رنو فلوئنس زیباتر و مدرن تر به نظر می رسد. کیفیت متریال استفاده شده در هیوندای اکسنت نیز سطح بالاتری دارد و امکانات بهتری نیز در کابین این خودرو به چشم می خورد. در مجموع، رنو فلوئنس در مقایسه با هیوندای اکسنت ظاهر ساده تر، کیفیت میانه و آپشن های کمتری دارد، اما در مقابل فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

رنو فلوئنس با حجم موتور 2 لیتر حداکثر قدرت 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور 195 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد. در حالی که، موتور 1.5 لیتری هیوندای اکسنت با حداکثر توان 122 اسب بخار و حداکثر قدرت 155 نیوتن متر در این رقابت عقب می ماند. رنو فلوئنس با مصرف ترکیبی 10.5لیتر خودروی پرمصرفی محسوب می گردد و مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

اگرچه بازار خرید و فروش هیوندای اکسنت نیز چندان پرطرف دار نیست، اما رنو فلوئنس از کیفیت پایین بعضی از تجهیزات رنج می برد و بازار دست دوم این خودرو می تواند یکی از دلایل انصراف افراد از خرید این خودرو باشد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو فلوئنس با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد دید خوبی از خودروی هیوندای اکسنت در قیاس با دو رقیبش (کیا سراتو و رنو فلوئنس) در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای اکسنت به سایت وبلاگ ارم گفتگو مراجعه کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ تجربه رانندگی با کدام یک از این خودروها را داشتید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ارم گفتگو در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید