همه اراضی کشاورزی کشور تا خاتمه دولت سیزدهم سنددار می شوند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک، همه اراضی کشاورزی کشور را تا انتها فعالیت دولت سیزدهم سنددار می کنیم.

همه اراضی کشاورزی کشور تا خاتمه دولت سیزدهم سنددار می شوند

سیدجواد ساداتی نژاد عصر سه شنبه در جلسه مشترک با زارعان، بهره برداران و نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی شهرستان کوثر گفت: تا سال گذشته حدود چهار درصد از اراضی کشاورزی کشور سنددار شده بود، ولی طی 10 ماه گذشته، این مقدار به 10 درصد اراضی کشاورزی افزایش یافت.

وی بیان نمود: بر اساس برنامه تدوین شده، قرار است تا انتها سال آینده، برطرف تداخلات اراضی ملی با اراضی کشاورزی در همه زمین های کشاورزی مورد بهره برداری در سطح کشور انجام گردد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این جلسه، استان اردبیل را قطب فراوریات کشاورزی و سنگر امنیت غذایی ایران مطرح نمود و اضافه کرد: شهرستان کوثر و خلخال نگین کشاورزی استان اردبیل به خصوص در حوزه باغداری محسوب می گردد.

وی با اشاره به فراوری انبوه میوه به در شهرستان کوثر اظهار کرد: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد توسعه و اصلاح رقم به معروف این شهرستان کار مطالعاتی و عملیاتی دقیقی انجام خواهد داد.

ساداتی نژاد به فراوریی در شهرستان کوثر را مقاوم در برابر آفات و با ماندگاری خوب مطرح نمود و گفت: برای ترویج کشت این محصول تیمی آموزشی از طرف وزارت جهاد کشاورزی به منطقه اعزام خواهد شد.

وی با تاکید بر نوسازی باغات به شهرستان کوثر و فراوری نهال به با لیبل آبی و با بازده فراوری بالا بیان نمود: این کار باید در کنار احداث تاسیسات مورد احتیاج از جمله صنایع وابسته و سردخانه در سطح این شهرستان دنبال گردد.

وزیر جهاد کشاورزی بعلاوه از اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد های معیشتی استان اردبیل اطلاع داد گفت: عملیات اجرای سد های معیشتی این استان با مشارکت استانداری اردبیل و با اعتبارات ملی و استانی درآینده نزدیک به انتها خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای کانال های اصلی در پایاب سد گیوی خواهان آغاز عملیات اجرایی کانال های فرعی تقسیم آب برای اراضی کشاورزی شهرستان کوثر شد و بیان نمود: با تکمیل این طرح، سه هزار هکتار از اراضی منطقه به شبکه آبیاری مدرن تجهیز می گردد.

ساداتی نژاد بعلاوه در این جلسه در پاسخ به دغدغه و سخنان یکی از کشاورزان منطقه گفت: وزارت جهاد کشاورزی در اجرای کشت قراردادی و نیز در اجرای طرح جهش فراوری در دیمزار ها در سطح استان اردبیل محدودیتی ندارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی گفت: شبکه اصلی انتقال آب این سد در حال تکمیل است و برای تکمیل شبکه فرعی آبیاری نیز یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

میرغنی نظری بیان نمود: تا به امروز یک هزار و 60 میلیارد ریال از این مقدار اعتبار برای احداث شبکه فرعی پایاب سد گیوی تخصیص یافته و 530 میلیارد ریال دیگر نیز به زودی به این پروژه اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: با تکمیل پایاب و آبگیری کامل سد گیوی، معیشت مردم شهرستان کوثر به طور چشمگیری دچار تحول خواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بعلاوه با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در محدوده مخزن سد اظهار کرد: همین مقدار اعتبار نیز برای تملک مابقی اراضی مورد احتیاج است.

وی بعلاوه با اشاره به معروفیت شهرستان کوثر به عنوان باغ شهر استان اردبیل و فراوری مرغوبترین میوه به در این شهرستان، خواهان برندسازی میوه به شهرستان کوثر شد و گفت: رقم حاج اقاکیشی به در این شهرستان معروفیت کشوری دارد.

نظری بعلاوه خواهان استقرار صنایع تبدیلی برای فرآوری محصولات جالیزی و میوه فراوریی در شهرستان کوثر شد و گفت: بخش عمده ای از محصول فراوریی این شهرستان به دلیل نبود واحد های فرآوری، با برند سایر منطقه ها به فروش رفته و عایدی چندانی عاید کشاورزان منطقه نمی گردد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان بخش های مختلف کشاورزی شهرستان کوثر به بیان مسائل و مسائل حوزه فعالیت خود پرداختند.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به همراه سید حامد عاملی استاندار اردبیل و سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به شهرستان خلخال سفر نموده است، از سد های معیشتی نیمه تمام گورانسراب و بلیل و نیز سد مخزنی کوثر بازدید کرد.

وبلاگ ارم گفتگو اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "همه اراضی کشاورزی کشور تا خاتمه دولت سیزدهم سنددار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه اراضی کشاورزی کشور تا خاتمه دولت سیزدهم سنددار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید