همکاری قطر و ژاپن برای فراوری خودرو الکتریک ، سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری ، ایجاد 12 خط فراوری تا سال 2022

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، قطر با همکاری یک شرکت ژاپنی نوعی خودرو الکتریکی فراوری خواهد نمود. این خودرو تا سال 2022 وارد خط مونتاژ می گردد.

همکاری قطر و ژاپن برای فراوری خودرو الکتریک ، سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری ، ایجاد 12 خط فراوری تا سال 2022

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از خلیج تایمز، مدیر عامل شرکت خودروسازی آرم؛ تاکایوشی هیریایاما، اخیرا خبر از همکاری خود با گروهی قطری داد و گفت: این ماشین با نام Katara شناخته می گردد. نوعی ماشین سبز و غیرفسیلی که با هربار شارژ 10 دقیقه ای 1 هزار کیلومتر را طی می نماید.

این پروژه با 9 میلیارد دلار پشتیبانی می گردد و انتظار می رود کارخانه فراوری خودروهای الکتریک نیز در نزدیکی منطقه صنعتی جدید احداث گردد. این کارخانه بیش از 6.5 کیلومتر مربع مساحت خواهد داشت.

پس از اتمام تصویب و تأییدیه های لازم یک مجتمع فراوریی شامل 6 کارخانه با 12 خط فراوری، در اوایل سال 2022 احداث واهد شد.

مدیرعامل شرکت آرم ژاپن وعده داده طی سه سال اول پس از آغاز فراوری در سال 2022، بالغ بر 500 هزار خودرو را فراوری خواهند کرد.او گفت: ما انتظار داریم حدود یک میلیون واحد را تا اواخر سال 2035 ایجاد کنیم.

مسعود رمضان، مدیرعامل شرکت قطری سازنده این خودرو در مصاحبه با خلیج تایمز ، گفت که اولین خودرو در ژاپن فراوری خواهد شد. وی گفت که انتظار می رود این شرکت در هر 10 دقیقه یک ماشین جدید فراوری کند. ظرفیت فراوری کامل این کارخانه پس از هفت سال، با 12 خط فراوری 24 ساعته در روز اجرا یی خواهد شد.

این شرکت برنامه ریزی بلندپروازانه ای برای فروش اتومبیل ها در سراسر دنیا دارد و مبلغی را به عنوان تبلیغات دنیای و البته تحقیقات بازاریابی و فروش اختصاص داده است.

معاون اتاق بازرگانی قطر در این خصوص گفت که تأسیس نخستین کارخانه فراوری ماشین های الکتریکی در قطر به حفظ محیط زیست یاری می نماید و به چشم انداز ملی قطر 2030 و استراتژی توسعه ملی 2018-2022 یاری می نماید. موضوعاتی که به شدت برای آینده این کشور حائز اهمیتند.

منبع: انتخاب

به "همکاری قطر و ژاپن برای فراوری خودرو الکتریک ، سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری ، ایجاد 12 خط فراوری تا سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری قطر و ژاپن برای فراوری خودرو الکتریک ، سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری ، ایجاد 12 خط فراوری تا سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید