3 ملی پوش ایران فعلا صدرنشین شدند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، استارت لیست مسابقات وزنه برداری قهرمانی 2019 آسیا اعلام شد و درنهایت از بین 10 وزنه بردار حاضر اعزامی به این رقابت، بیرالوند، هاشمی و داودی فعلا بواسطه رکوردهای مجموع صدرنشین اوزان خود هستند.

3 ملی پوش ایران فعلا صدرنشین شدند

مسابقات وزنه برداری مردان و زنان قهرمانی آسیا که گزینشی المپیک 2020 نیز به شمار می رود، رسما از امروز (شنبه 31 فروردین) شروع می گردد. بنابراین گزارش و طبق استارت لیست اعلام شده رضا بیرالوند در دسته 102 کیلوگرم، علی هاشمی در دسته 109 کیلوگرم و علی داودی در دسته 109+ کیلوگرم سه وزنه بردار صدرنشین گروه های خود در این دوره از رقابت ها هستند. در این دوره از مسابقات آسیایی و در بخش مردان، تیم های ایران، چین، قزاقستان، کره جنوبی، ژاپن و ترکمنستان با ترکیب کامل 10 نفره به نینگبو اعزام شدند و وضعیت متفاوتی نسبت به سایر رقبای خود برای کسب عناوین قهرمانی و قرار دریافت روی سکوهای اول تا سوم مسابقات دارند.

حضور تاریخی بانوان در آسیایی چین

شاید به جرات می توان گفت یکی از اتفاق های مثبت و قابل تحسین این دوره از رقابت ها که برای کاروان وزنه برداری ایران رخ داد، اعزام تاریخی اولین تیم ملی وزنه برداری بانوان بزرگسال کشورمان به رقابت های وزنه برداری قهرمانی قاره آسیا در این رده سنی است. این اعزام در حالی اجرا شده که 7 نماینده بانوی وزنه بردار کشورمان به چین اعزام شدند. بر همین اساس و پس از اعلام استارت لیست نهایی رقابت های بانوان نیز معین شد که سه نماینده ایران در گروه B اوزان خود قرار گرفته اند و بقیه نفرات نیز در گروه A خود برای کسب صندلی ایده ال آسیایی در پیکارهای آسیایی چین وزنه می زنند. پوپک بسامی، مریم زارع، ابریشم ارجمند خواه و الناز باجلانی، سیده الهام حسینی، مرضیه قنبری و پریسا جهانفکریان، 7 بانوی وزنه برداری هستند که در اوزان 55، 59، 64، 71، 76 و 87 کیلوگرم، رقابت های آسیایی برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی به مصاف رقبای قدرتمند آسیایی خود می روند.

استارت لیست رقابت مردان وزنه برداری ایران در جدال آسیایی چین نیز به ترتیب زیر است:

گروه A دسته 81 کیلوگرم:

9 وزنه بردار در این گروه به رقابت می مردازند. رکورد ورودی مصطفی جوادی نماینده ایران 345 کیلوگرم است که به همراه وزنه بردار کره جنوبی در رده هفتم استارت لیست گروه خود قرار دارند. بیشترین رکورد ورودی در این گروه متعلق به دو وزنه بردار چین با 360 کیلوگرم است.

گروه A دسته 89 کیلوگرم:

11 وزنه بردار در این دسته حضور دارند. رکورد ورودی مسعود چترایی و علی میری دو نماینده ایران هر دو 360 کیلوگرم است. بیشترین رکورد ورودی متعلق به وزنه بردار کره جنوبی با 370 کیلوگرم است.

گروه A دسته 96 کیلوگرم:

10 وزنه بردار در این گروه به رقابت می پردازند. رکورد ورودی سید ایوب موسوی 375 کیلوگرم است. رکورد ورودی فارس الباخ از قطر، تیان تائو چینی و جونگ هون از کره جنوبی 380 کیلوگرم است. موسوی پس از این سه وزنه بردار واقع شده است. رکورد ورودی ایلیا ایلین اسطوره قزاق ها نیز در عین ناباوری 360 کیلوگرم اعلام شده است!

گروه A دسته 102 کیلوگرم:

7 وزنه بردار در این گروه رقابت دارند. رکورد ورودی رضا بیرالوند 385 کیلوگرم است که در صدر استارت لیست گروه خود واقع شده است. رکورد ورودی امیر حقوقی نیز 380 کیلوگرم است.

گروه A دسته 109 کیلوگرم:

12 وزنه بردار در این گروه قرار دارند که شلوغ ترین گروه در این مسابقات است. رکورد ورودی علی هاشمی 400 کیلوگرم و کیا قدمی 395 کیلوگرم اعلام شده است. هاشمی به همراه یانگ ژی از چین و اکبر ژورائف از ازبکستان بیشترین رکورد ورودی را دارند. رکورد ورودی الکساندر زایچیکوف قزاق، دارنده مدال برنز المپیک 370 کیلوگرم است.

گروه A دسته 109+ کیلوگرم:

10 وزنه بردار در این گروه رقابت دارند. رکورد ورودی علی داودی 430 کیلوگرم و سعید علی حسینی 380 کیلوگرم است. بیشترین رکورد ورودی متعلق به علی داودی است.

5 ، 670

منبع: ایران ورزشی

به "3 ملی پوش ایران فعلا صدرنشین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ملی پوش ایران فعلا صدرنشین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید