واشنگتن خودمختاری یکجانبه جنوب یمن را نمی پذیرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، کریستوفر هنزل، سفیر آمریکا در یمن اعلام نموده که واشنگتن گام های یکجانبه از سوی شورای انتقالی جنوب را رد می نماید و این اقدامات را نمی پذیرد.

واشنگتن خودمختاری یکجانبه جنوب یمن را نمی پذیرد

سفیر آمریکا در یمن در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام نموده که اقدامات یکجانبه شورای انتقالی جنوب یمن تنها به بدتر شدن اوضاع و بی ثباتی بیشتر در جریان جنگ یمن منجر می گردد.

هنزل در این ارتباط با اعلام نگرانی از اقدامات اخیر شورای انتقالی جنوب یمن گفته است که اعلام خودگردانی از سوی این شورا به بدتر شدن اوضاع یمن منجر خواهد شد.

سفیر آمریکا همچنین از شورای انتقالی یمن خواسته است تا به توافق ریاض پایبند باشد و هشدار داده که اقدامات این شورا فرایند سیاسی و اقدامات فرستاده سازمان ملل را با پیچیدگی بیشتری روبرو خواهد نمود.

شورای انتقالی جنوب یمن با حمایت امارات متحده عربی شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای اظهار داشت که بخش جنوبی یمن از این پس به صورت خودمختار توسط این شورا اداره خواهد شد.

شورای انتقالی جنوب، عبدربه منصور هادی را که مورد حمایت عربستان سعودی است، به فساد، ناکارآمدی و ناتوانی در مبارزه با گروه های افراطی متهم می نماید. براساس بیانیه این شورا، یک کمیته خودمختاری اولویت ها را بر اساس وظایف محول شده از سوی ریاست شورا اجرایی خواهد نمود.

از سوی دیگر شورای انتقالی جنوب در حالی اعلام خود مختاری نموده که سازمان ملل متحد از کلیه طرف های مناقشه در یمن خواسته است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن بیماری کووید 19 جنگ و تنش را متوقف نمایند تا زمینه برقراری یک آتش بس ملی در این کشور بحران زده فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واشنگتن خودمختاری یکجانبه جنوب یمن را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن خودمختاری یکجانبه جنوب یمن را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید