پذیرش سالانه 6هزار گردشگر خارجی سلامت در بیمارستان های مشهد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که این دانشگاه در زمینه گردشگری سلامت پیشگام است، اظهار کرد: سالانه 6هزار گردشگر سلامت از کشورهای مختلف در بیمارستان های مشهد پذیرش و بستری می شوند و این تعداد با احتساب خدمات سرپایی به گردشگران سلامت به 20هزار نفر می رسد.

پذیرش سالانه 6هزار گردشگر خارجی سلامت در بیمارستان های مشهد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، شاپور بدیعی اضافه کرد: بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان با هدف بهره مندی از خدمات درمانی به مشهد سفر می نمایند.

او با بیان این که جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی، خدمات دندان پزشکی، زنان و نازایی بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت را تشکیل می دهند، توضیح داد: نرخ خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران خارجی تقریبا حدود دو برابر سایر بیماران است.

بدیعی با اشاره به این که تاکنون 12 بیمارستان فعال در مشهد مجوز پذیرش گردشگری سلامت را دریافت نموده اند گفت: بر این اساس بیمارستان های رضوی، جواد الائمه(ع)، بنت الهدی، سینا، مهر، طالقانی، پاستور، اکبر، امام رضا(ع)، قائم(عج)، آریا و امام زمان(عج) در مشهد از وزارت بهداشت مجوز IPD و پذیرش بیماران خارجی را دریافت نموده اند.

او اظهار داشت: هم اینک 14 شرکت گردشگری سلامت در خراسان رضوی دایر است، این شرکت ها حلقه واسط بین بیماران و مراکز درمانی هستند و خدمات درمانی و گردشگری را از مبدأ تا مقصد به بیماران خارجی ارائه می دهند، با وجود این بسیاری از گردشگران سلامت از مسیرهای غیرحرفه ای به پزشکان معرفی می شوند که اقدامی آسیب زاست. به همین دلیل به تدریج بیمارستان ها و مراکز درمانی مجاب خواهند شد به جای پذیرش بیماران به وسیله واسطه های بدون مجوز، به وسیله شرکت های گردشگری بیماران را پذیرش نمایند.

منبع: میراث آریا

به "پذیرش سالانه 6هزار گردشگر خارجی سلامت در بیمارستان های مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش سالانه 6هزار گردشگر خارجی سلامت در بیمارستان های مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید