پشت پرده حذف ایران از میزبانی جام ملت های آسیا

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، امروز در نشست هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا از عربستان و هند به عنوان نامزد های میزبانی جام ملت ها در سال 2027 نام برده شد.

پشت پرده حذف ایران از میزبانی جام ملت های آسیا

این در حالی است که ایران از مدت ها پیش برای برگزاری این مسابقات اعلام آمادگی نموده بود. در مهلت مشخص شده از سوی کنفدراسیون فوتبال ایران در کنار عربستان - قطر و هند جز کشور هایی بود که آمادگی خود را برای میزبانی این مسابقات خاطرنشان کرد. از آنجایی که قطر به عنوان اندازه جام ملت ها در سال 2023 به جای چین معرفی شده است به صورت اتوماتیک از فهرست نامزد های میزبانی جام ملت ها در سال 2027 کنار گذاشته می گردد و خیلی ها از هم اکنون می گویند عربستان میزبان دوره بعدی بازی ها است، به این خاطر که توانمندی بیشتری در برگزاری بازی ها به نسبت هند دارد.

اما چرا ایران از فهرست نامزد های میزبانی جام ملت ها در سال 2027 با این همه اشتیاق برای برگزاری مسابقات کنار گذاشته شد؟

گفته می گردد فدراسیون فوتبال ایران به موقع نتوانست مدارک لازم را برای میزبانی جام ملت ها در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد.

فدراسیون فوتبال برای اعلام رسمی میزبانی باید تضمین هایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه می داد که این تضمین ها باید از سوی مقامات دولتی ایران در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می گرفت. از آنجایی که فدراسیون فوتبال در ماه های اخیر بدون رییس اداره می شد، نتوانست هماهنگی لازم را بعمل بیاورد و در نهایت از جمع نامزد های میزبانی جام ملت های آسیا کنار گذاشته شد.

ایران قبلا دو بار میزبان جام ملت های آسیا بوده است.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو

به "پشت پرده حذف ایران از میزبانی جام ملت های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده حذف ایران از میزبانی جام ملت های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید