پیشینه تاریخی و فرهنگی بوشهر ارزشمند و با ظرفیت است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، پیشینه تاریخی و فرهنگی بوشهر ارزشمند و با ظرفیت است.

پیشینه تاریخی و فرهنگی بوشهر ارزشمند و با ظرفیت است

عبدالکریم جمیری، نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل و شورای معاونان این اداره کل اعلام کرد: بوشهر بواسطه قدمتی که دارد از پیشینه تاریخی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است باید کارهای زیادی در این منطقه انجام گردد و با یک برنامه هدفمند و شناسایی ظرفیت ها، برای توسعه حوزه های مرتبط کوشش کرد.

نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی جوان انقلابی در کنار تجربه، 2 اهرم توانمند است که در این جمع به خوبی دیده می گردد، با توجه به وجود استعداد بالقوه و زمینه مناسب در استان، با تکیه بر این ظرفیت ها و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای هویت بخشی و توسعه حوزه های تخصصی مربوطه باید کار ویژه انجام گردد.

او اضافه نمود: قوانین، بخشنامه ها و لوایح را آنالیز کنید و هر جا که احتیاج به حمایت، رایزنی و تشکیل جلسات حضوری با متولیان و مسئولان مرتبط باشد در کنار شما هستیم.

اسماعیل سجادی منش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در ادامه این نشست گفت: حوزه کاری ما ارتباط مستقیم با مردم دارد و از ابتدا در پی برطرف مسائل پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی بودیم.

او ادامه داد: توسعه متوازن ظرفیت های گردشگری در استان از اولویت های ما بوده و برای تقویت این حوزه با بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی کارهای بسیار خوبی در حال اجرا است.

سجادی منش تولیدات صنایع دستی استان را فاخر دانست و تاکید نمود: بی تردید با ایجاد بازارچه های موقت، نمایشگاه ها و دیگر رویدادهای جانبی فرصت را برای عرضه محصولات تولیدی هنرمندان فراهم می کنیم اما مرکز استان و دیگر شهرستان ها احتیاجمند بازار دائمی عرضه محصولات صنایع دستی بوده و یکی از دغدغه های صنعتگران این مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در انتها گفت: در حوزه میراث فرهنگی با استحکام بخشی، ساماندهی، پاکسازی و بازسازی آثار ارزشمند استان کارهای خوبی اجرا شده و در بافت بوشهر نیز در هفته دولت شاهد اتمام عملیات اجرایی بازسازی مسجد آدینه، مجلسی تاریخی آل عصفور و بخشی از گذر رفیعی رشیدی بودیم که این عملیات در محدوده بافت بوشهر ادامه دار خواهد بود.

منبع: همگردی

به "پیشینه تاریخی و فرهنگی بوشهر ارزشمند و با ظرفیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشینه تاریخی و فرهنگی بوشهر ارزشمند و با ظرفیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید