چرا متخلفان پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو معرفی نشدند؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، شش نماینده مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون آموزش، بر ضرورت جلوگیری از تکرار مجدد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد تاکید کردند.

چرا متخلفان پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو معرفی نشدند؟

ایسنا نوشت: سید علی ادیانی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سنجش و پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد، گفت: به خاطر خطای یک فرد یا افرادی، خسارات حیثیتی به دانشجویان وارد شد که همه آنها قابل جبران نیست. باید تعیین گردد تخلف چه بوده و چه کسانی متخلف بوده اند؟ کمیسیون آموزش هم باید گزارش بدهد که با متخلفان چه برخوردی شده است.

وی همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی سنجش و پذیرش دانشجو و جذب دانشجو با توجه به احتیاج کشور تاکید نمود.

در ادامه محمد محمودی شاه نشین نیز در اظهاراتی گفت: در جریان اتفاقی که در دانشگاه آزاد افتاد، عده ای با عنوان این که اشتباه سیستمی اجرا شده است، ثبت نام شان کان لم یکن شد و کمیسیون آموزش هم در گزارش خود پیگیر برخورد با متخلفان بود. اما به دلیل این که برخوردی صورت نگرفت اخیرا هم در دانشگاه فرهنگیان چنین اتفاقی رخ داد. این نشان می دهد کمیسیون خیلی ساده از کنار این قضیه عبور نموده و به عمق قضیه که برخورد با متخلفین و جلوگیری از تکرار این حوادث است، نپرداخته است.

محمودی شاه نشین همچنین گفت که از نظر او گزارش کمیسیون آموزش بازدارنده نیست و دانشگاه را وادار به پاسخگویی نمی نماید.

احد آزادی خواه نیز درباره گزارش دانشگاه آزاد گفت: اتفاقی که افتاد جبران ناپذیر است و من از طرف همه دانشجویان دانشگاه آزاد از خانواده دانشجویان عذرخواهی می کنم گرچه عذرخواهی ما هم ره به جایی نمی برد.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: خساراتی که دانشجویان متحمل شدند فقط خسارات مادی نیست بلکه خسارات روحی و روانی و حیثیتی هم باید لحاظ گردد.

سید کاظم دلخوش نیز در این رابطه گفت: طی سال های بعد از انقلاب شاهد مدرک فروشی بودیم و به دلیل عدم برخورد درست با تخلفات مسائل هر روز بیشتر شده است. اگر به درستی جلوی این اتفاق گرفته نگردد دچار آسیب و مشکل خواهیم شد.

وی اضافه نمود: سال قبل دانشگاه آزاد در اقدام نسنجیده ای اقدام به ثبت نام و پذیرش دانشجو می نماید در حالی که آنها صلاحیت لازم را نداشتند که با نظارت کمیسیون آموزش امیدواریم این اتفاقات تکرار نگردد.

نادر قاضی پور نیز با بیان اینکه اکثر مدیران و روسای ارشد دانشگاه آزاد از دانشگاه های دولتی هستند، توضیح داد: این در حالی است که بهترین تصمیم استفاده از هیات علمی دانشگاه آزاد در مدیریت این دانشگاه است زیرا شناخت بهتری از آن دارند. ما با کمبود پزشک و پرستار مواجهیم و شهریه های دانشگاه آزاد هم فشار مضاعفی به خانواده ها وارد می نماید که باید فکری برای آن گردد.

علی اصغر یوسف نژاد نیز در اظهاراتی گفت: عده ای به خاطر یک اتفاق ناگوار در سیستم دانشگاه آزاد ثبت نام کردند، شهریه دادند و کارت دانشجویی گرفتند اما نهایتا روشن شد که این عده قابلیت علمی نداشته است و خود دانشگاه ورود کرد.

وی اضافه نمود: از 6 هزار نفر، 599 نفر باقی ماندند که کف تراز علمی آنها هم در رشته های مهمی مثل دندانپزشکی و داروسازی کفایت نمی کرد البته این ها حقوق مکتسبه ای دارند و اعتبار علمی شان زیر سوال رفته و بعضی خسارات هم جبران ناپذیر است.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون آموزش اعلام نمود: با ورود مجلس، 95 درصد این افراد مسائل شان رفع شد و در رشته های مختلف جایابی شدند؛ دانشگاه هم سعی کرد این اتفاق را جبران کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در خاتمه ضمن قدردانی از کمیسیون آموزش خواهان آنالیز دقیق تر و نظارت بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از بروز مجدد این مشکل در آینده شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا متخلفان پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو معرفی نشدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا متخلفان پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو معرفی نشدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید