10 تکنیک موثر برای یادگیری زبان که سال جاری باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، یادگیری یک زبان تازه، چالش برانگیز، خسته کننده و گاهی اوقات به شدت سخت است. علوم، تئوری ها و سبک های مختلفی در خصوص یادگیری زبان وجود دارد اما واقعیت این است که یادگیری بعضی زبان ها آسان تر از زبان های دیگر است. برای مثال، ممکن است در مکالمه به زبان فرانسوی عالی باشید اما نمی توانید برای نجات جان خود به زبان اسپانیایی بنویسید. علی رغم همه این مسائل، امروزه یادگیری زبان های دیگر به خصوص زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی در موفقیت دارد و نکته ای مهم در رزومه هر فردی است. به همین علت، ما برای یاری به شما در یادگیری زبان به 10 تکنیک موثر پرداخته ایم که می توانند بسیار مفید باشند.

10 تکنیک موثر برای یادگیری زبان که سال جاری باید امتحان کنید

انگیزه خود را بشناسید

این اولین نکته در یادگیری زبان است. اگر علت خوبی برای یادگیری زبان ندارید احتمال اینکه در بلندمدت انگیزه خود را از دست بدهید افزایش می یابد. اینکه بخواهید دیگران را با انگلیسی صحبت کردن تحت تاثیر قرار دهید برترین علت برای یادگیری زبان نیست. اینکه بخواهید یک فرد انگلیسی را به زبان خودش بشناسید علت اصیل تری است. بااین حال، صرف نظر از انگیزه، هنگامی که در خصوص یادگیری یک زبان به نتیجه رسیدید بسیار مهم است که به تصمیم خود متعهد بمانید. شما می توانید با خرید سی دی آموزش زبان نصرت برای یادگیری زبان از آن یاری بگیرید و با درس 1 این پکیج، یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید.

یک پارتنر پیدا کنید

برای یادگیری زبان مهم است که با یک نفر به آن زبان صحبت کنید و با یکدیگر برای یادگیری زبان موردنظر کوشش کنید. اگر خواهر یا برادری ندارید که بخواهد در این راستا با شما همراه گردد می توانید پارتنری را پیدا کنید که شما را وادار کند برای یادگیری زبان بیشتر کوشش کنید. این تکنیک یکی از روش های بسیار عالی برای یاری به یادگیری زبان نو است. با این روش، شما کسی را دارید که می توانید با او به زبان موردنظرتان صحبت کنید و این امر در یاد گرفتن زبان نو اهمیت بسیار زیادی دارد.

با خودتان صحبت کنید

اگر انجام تکنیک قبلی برای شما امکان پذیر نیست، چون هیچکس دیگری را برای صحبت پیدا نمی کنید، ما به شما صحبت کردن با خود را پیشنهاد می دهیم. ممکن این تکنیک عجیب به نظر می رسد اما حتی اگر نمی توانید همواره از آن بهره ببرید، صحبت کردن با خود به زبان موردنظر یکی از راه های فوق العاده در یادگیری آن زبان است. اگر نمی دانید چگونه زبان نوی را یاد بگیرید این کار می تواند به شما یاری کند که کلمات و عبارات نو را در فکر خود نگه دارید. بعلاوه به شما یاری می نماید که دفعه بعد که خواستید با کسی به زبان نو صحبت کنید اعتمادبه نفس داشته باشید.

آن را مرتبط نگه دارید

اگر از همان اول هدفتان یادگیری زبان برای مکالمه باشد، کمتر در کتاب های درسی غرق خواهید شد. صحبت کردن با مردم یکی از روش های عالی برای یادگیری زبان نو است زیرا فرایند یادگیری را برای شما مرتبط نگه می دارد. شما می خواهید یک زبان نو یاد بگیرید تا از آن بهره ببرید. قرار نیست فقط با خودتان صحبت کنید. بنابراین، برای اینکه زبان نو را یاد بگیرید سعی کنید در محیطی کلی، مفیدتر و روزمره از آن بهره ببرید.

از آن لذت ببرید

استفاده از زبان نو به هر شکلی، کار خلاقانه ای است. می توانید برای یادگیری زبان نو، چند راه سرگرم کننده پیدا کنید. برای مثال، با دوست خود نمایش رادیویی بسازید، کمیک استریپ بکشید، شعر بنویسید یا اینکه به سادگی با هر کسی که پیدا می کنید با آن زبان صحبت کنید. برای ساختن نمایش رادیویی، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. انواع نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز و مک فرق دارد. بااین حال، اگر می خواهید نمایش رادیویی بسازید، خوشبختانه انواع نرم افزار کامپیوتر برای این کار در دسترس است.

مانند کودک عمل کنید

با این تکنیک یادگیری زبان، منظور ما این نیست که مانند یک کودک قشقرق به پا کنید، بلکه سعی کنید به روشی که بچه ها زبان نو را یاد می گیرند، زبان یاد بگیرید. نکته کلیدی در یادگیری زبان به وسیله کودک، فقدان خودآگاهی، میل به بازی در زبان و تمایل به اشتباه کردن است. انسان ها با اشتباه کردن یاد می گیرند. اعتراف کردن به اینکه هیچ چیز نمی دانید، کلید رشد و آزادی است.

منطقه امن را ترک کنید

تمایل به اشتباه کردن به معنای قرار دادن خود در موقعیت های بالقوه خجالت برانگیز است. اگرچه این راه می تواند ترسناک باشد اما تنها راه رشد و بهتر شدن است. تا زمانی که از زبان نو استفاده نکنید، هرگز نمی توانید به آن زبان صحبت کنید. بنابراین، ترس های خود را کنار بگذارید و با غریبه ها به زبان نو صحبت کنید، غذا سفارش دهید و سعی کنید با آن زبان لطیفه بگویید.

گوش دهید

از میان تمام تکنیک هایی که مطرح شد این تکنیک می تواند از همه ساده تر باشد اما درواقع، به میزان کافی بر آن تاکید نشده است. قبل از اینکه بتوانید صحبت کردن را یاد بگیرید مهم است گوش دادن را یاد بگیرید. هر زبانی را که برای اولین بار می شنوید ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد. بااین حال، هرچقدر بیشتر آن زبان را بشنوید با آن بیشتر آشنا خواهید شد و صحبت کردن به آن زبان برای شما آسان تر خواهد شد.

گفتگوی دیگران را دیدن کنید

تلفظ به همان میزان که کلامی است، فکری نیز هست. یک تکنیک در یادگیری زبان که ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد این است که واقعا به کسی نگاه کنید که به زبان موردنظرتان صحبت می نماید و سپس سعی کنید تا جایی که می توانید صدای آن فرد را تقلید کنید. این به شما در تسلط بر یادگیری زبان نو یاری زیادی می نماید. یکی از موثر ترین روش تقلید دیدنی سریال های زبان انگلیسی است، در این مقاله شما می توانید برترین سریال هایی که برای یادگیری زبان استفاده میشوند را مشاهده کنید.

شیرجه بزنید

فارغ از اینکه برای یادگیری زبان نو از چه ابزاری استفاده می کنید مهم است که خود را در آن زبان غرق کنید و هر روز زبان نو بهره ببرید. بنابراین، اگر در حال یادگیری زبان نو هستید واقعا در پی آن باشید و سعی کنید در طول روز از آن زبان بهره ببرید. به آن فکر کنید و در خصوص آن بنویسید.

درنهایت، به یاد داشته باشید زمانی در یادگیری زبان نو به برترین نتیجه می رسید که با دیگران ارتباط برقرار کنید. داشتن مکالمه ای ساده به خودی خود یک پاداش بسیار بزرگ است. مهم است که انگیزه خود را حفظ کنید و به تمرین کردن ادامه دهید. نگران توانایی فعلی خود در صحبت کردن نباشید و هر ارتباطی را با این جمله آغاز کنید: در حال یادگیری هستم و می خواهم تمرین کنم.

نویسنده: مینا تعیین اسلام

منبع: تجارت نیوز

به "10 تکنیک موثر برای یادگیری زبان که سال جاری باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تکنیک موثر برای یادگیری زبان که سال جاری باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید