10 مکانی که ورود به آن ها ممنوع است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، در دنیا مکان هایی وجود دارد که بنا به دلایل مختلفی ورود به آن ها برای عموم مردم ممنوع است. ورود به بعضی از این مکان ها به خاطر خطرات زیادی که دارند (مانند جزیره ی مارها) و بعضی دیگر به علت ارزش بسیار زیاد فرهنگی یا مذهبی(مانند غار لاسکو) از سوی دولت ها غیرقانونی اعلام شده است. با ما همراه باشید تا تعدادی از این مکان ها را بشناسیم.

10 مکانی که ورود به آن ها ممنوع است

غار لاسکو، فرانسه

غار لاسکو را یکی از میراث ارزشمند بشری می دانند. در این غار نقاشی هایی که قدمت آن به ده ها هزار سال پیش می رسد، کشف شده است. این غار زیبای ماقبل تاریخ با نقاشی ای شگفت انگیزش یک بار به روی عموم مردم گگردده شد اما متأسفانه در سال 1963 برای جلوگیری از تخریب آن، دوباره به روی مردم بسته شد. علت این کار هم واضح است؛ بعضی از بازدیدنمایندگان روی نقاشی های غار، دوباره نقاشی کشیده بودند.

جزیره سرتسی، ایسلند

این جزیره آتش فشانی کوچک، در طول فوران های آتش فشانی فراوان اقیانوس اطلس در طول دهه 1960 به وجود آمد و یکی از عجایب زمین شناسی است. هیچ کس حق ورود به این جزیره یا حتی نزدیک شدن به آن را هم ندارد. تنها تعدادی از دانشمندان و زمین شناسان برای کشف چرایی این پدیده و مطالعه روی آن، اجازه ورود به سرتسی را دارند.

پناهگاه دنیای بذرها، نروژ

در این نوع پناهگاه ها، انواع بذرهایی که در دنیا قابل کشت هستند، نگهداری می گردد. علت ایجاد چنین مکان هایی هم این است که در صورت بروز فاجعه ای دنیای که معمولاً آخرالزمان نامیده می گردد، بشر اندک ذخیره ای برای ادامه حیات خود داشته باشد. علت ممنوع بودن ورود به این مکان کاملاً روشن است. جاذبه های گردشگری نروژ

جزیره سنتنیل(نگهبان شمالی)، مجمع الجزایر آندامان، اقیانوس هند

جزیره سنتنیل شمالی از آن دسته از منطقه ها کره زمین است که هیچ نشانه ای از تمدنی که ما می شناسیم، در آنجا وجود ندارد. ساکنان این جزیره همچنان به صورت بدوی چندین هزار سال قبل زندگی می نمایند و کاملاً از نادیده گرفته شدن و دور ماندن از تمام دنیا راضی هستند. بومیان این جزیره به هیچ وجه مردم مهمان نوازی نیستند. آن ها در صورت مشاهده فردی از دنیا خارج بدون هیچ درنگ و پرسشی او را می کشند. درصورتی که قدم به این جزیره بگذارید، با بارانی از تیرها مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

منطقه 51، نوادا، آمریکا

این منطقه یکی از اسرارآمیزترین نقاط آمریکاست. ورود یا نزدیک شدن به این منطقه کاملاً ممنوع است و کسی اطلاعی ندارد که دولت آمریکا در این منطقه مشغول چه کاری است. اگر به این منطقه نزدیک شوید، به وسیله اف.بی.آی، سی.آی.ای یا گروهی از موجودات فضایی دستگیر می شوید.

کلیسای Tablet، اتیوپی

اگر به اتیوپی سفر کنید، خیلی راحت این کلیسا را پیدا می کنید. همه جای این کشور آفریقایی از این کلیسا و اسرارآمیز بودن آن خبر دارند. گفته می گردد صندوق مقدس که یکی از ارزشمندترین و افسانه ای ترین دارایی های یهودیان و البته مسیحیان است، در این کلیسا نگهداری می گردد. صندوق مقدس یا صندوقچه عهد که یکی از مفاهیم و پایه های مهم متون دینی یهودیان است، دربردارنده 10 فرمان حضرت موسی (ع) و هم عصای هارون است و در ادبیات و فرهنگ عامه مغرب زمین صندلی ویژه ای دارد. ورود به این کلیسا فقط برای نگهبانان این صندوق امکان پذیر است.

نیهااو، هاوایی، آمریکا

علت این که ورود به این جزیره در هاوایی ممنوع است، کاملاً معین و بدیهی است؛ اینجا یک ملک شخصی است. تنها با اجازه خانواده رابینسون می توانید وارد این جزیره شوید.

کلوب شخصی آقایان سفیدپوست، لندن، انگلستان

کلوب اختصاصی بریتانیا، تنها برای پسران و آن هم پسران نخبه است. اگر شما یکی از اعضای این کلوب نیستید و خیلی هم علاقه دارید که عضو شوید، 35 عضو این کلوب باید شرایط عضویت شما را آنالیز نمایند پیش از آنکه حتی بتوانید به این مکان نزدیک شوید.

پووگلیا، ایتالیا

جزیره کوچک پووگلیا بین وهم و لیدو قرارگرفته است. پووگلیا زمانی مورد استفاده یک انستیتوی روانشناسی بود، که گفته می گردد در آن بیماران مورد آزمایش و شکنجه قرار می گرفتند. امروزه مردم بر این باورند که این مکان خالی از سکنه است؛ با این حال دولت هنوز هم اجازه بازدید از این منطقه را به هیچ کس نمی دهد. شهر کاندلا ایتالیا

جزیره مار، برزیل

از دور این جزیره استوایی بسیار زیبا به نظر می رسد؛ اما رازی ترسناک در دل خود دارد. لیها د کومادا گراند که به جزیره مار معروف است، محل زندگی صدها افعی خاردار طلایی است. ماری تند و تیز و سمی که در طول چند قرن اخیر، انسان های زیادی را که پای در این جزیره گذاشته اند، به کام مرگ فرستاده است. دولت برزیل هر نوع بازدید از این جزیره را ممنوع اعلام نموده است؛ البته به جز دانشمندانی که گاه به گاه برای مطالعه روی این مکان وارد جزیره می شوند.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "10 مکانی که ورود به آن ها ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکانی که ورود به آن ها ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید