60 درصد سهام هپکو در فرابورس عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، تعداد 12/8 میلیارد سهام هپکو بر اساس اطلاعیه سازمان خصوصی سازی به میزان 60/72 درصد به وسیله فرابورس عرضه می گردد.

60 درصد سهام هپکو در فرابورس عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از فارس، بلوک 60/72 درصدی سهام عمده شرکت فراوری تجهیزات سنگین هپکو که بعد از دو بار واگذاری به بخش خصوصی ، به سازمان خصوصی سازی مسترد شده بود، قرار است به میزان 12 میلیارد و 825 میلیون و 800 هزار و 192 سهم معادل 60/72 درصد از کل سهام این شرکت به وسیله فرابورس عرضه گردد.

این سهام بلوکی به وسیله کدهای معاملاتی معاف از اقتصادیات به صورت یکجا و تجمیعی با شرایط پرداخت 15 درصد وجه معامله به صورت نقد طی مهلت 20 روز کاری و مابقی به صورت اقساط 6 ساله به قیمت هر سهم به نرخ تابلوی فرابورس در روز عرضه به شرط آن که از مبلغ 1159 ریال کمتر نباشد، عرضه می گردد.

سهام قابل واگذاری معادل 60/72 درصد شامل 50/2 درصد سهام قابل معامله و 1/7 درصد سهام در وثیقه بانک ملی است که در زمان واگذاری 50/02 درصد به وسیله سامانه معاملات فرابورس به خریدار منتقل خواهد شد، اما قرارداد نسبت به کل سهام قابل واگذاری یعنی 60/72 درصد منعقد و خریدار متعهد به پرداخت اقساط آن مطابق قرارداد خواهد بود.

تاریخ عرضه این سهام به وسیله اطلاعیه فرابورس اعلام خواهد شد.

  • بورس چیست؟

در بخش نحوه آنالیز صلاحیت متقاضیان آمده است طبق مصوبه هیات واگذاری عرضه سهام این شرکت با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها صورت خواهد گرفت.

همچنین با توجه به عرضه سهام بلوکی 60/72 درصدی هپکو به وسیله فرابورس ایران مطابق با دستورالعمل مذکور شاخص های مربوط به صلاحیت های فنی و مدیریتی متقاضیان به عنوان بخشی از شاخص های تخصصی توسط کارگروه آنالیز صلاحیت موضوع این دستورالعمل مورد آنالیز قرار می گیرد.

همچنین شاخص های مربوط به تمکن اقتصادی و نیز شاخص های عمومی متقاضیان مطابق مفاد ماده 2 ضوابط مربوط به شرایط متقاضی خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آنالیز خواهد شد. متقاضیان باید علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به مبلغ 148 میلیارد و 651 میلیون و 24 هزار و 226 ریال را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی نزد صاحبان خصوصی سازی واریز نمایند یا به سازمان تحویل دهد.

همچنین به منظور آنالیز صلاحیت فنی و مدیریتی متقاضیان باید علاوه بر ارائه درخواست خرید و مدارک لازم، ارائه تضمین مربوط به حضور در رقابت طی زمان و چارچوب مقرر در ضوابط و مقررات عرضه های عمده فرابورس مستندات قابل ارائه خود را مربوط به آنالیز صلاحیت فنی و مدیریتی حداکثر تا 6 روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی سازی تحویل دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "60 درصد سهام هپکو در فرابورس عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد سهام هپکو در فرابورس عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید