60 کارگاه صنایع دستی گلستان ماسک و گان فراوری می نمایند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، معاون صنایع دستی گلستان گفت: شیوع کرونا موجب وارد شدن خسارت زیادی به صنایع دستی و بیکاری بسیاری از هنرمندان استان شد.

60 کارگاه صنایع دستی گلستان ماسک و گان فراوری می نمایند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، مریم حاجی ابراهیمی روز یکشنبه 31 فروردین ماه 99 بابیان این مطلب گفت: فعالیت بسیاری از کارگاه های فراوریی صنایع دستی گلستان از اسفند پارسال تا به امروز تعطیل است و منع تردد و سفرهای نوروزی، فروش فراوریات این هنرمندان را به حداقل ممکن و نزدیک به صفر رساند.

او اعلام نمود: 266 واحد فراوریی و 114 واحد فروش داخلی صنایع دستی گلستان در این مدت خسارت زیادی دیدند و تعطیلی بازارچه موقت صنایع دستی گرگان در نوروز سال جاری نیز منجر به زیان هنرمندان شد که برای جبران این خسارت ها، پیشنهاد اعطای یاری های بلاعوض، تسهیلات کم بهره و برگزاری نمایشگاه های رایگان به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه هنرمندان کشور، این استان 30 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که 20 هزار و 500 نفر از آنان پرونده فراوری انفرادی و مابقی نیز کارگاه فراوریی دارند که فعالیت بخش زیادی از این هنرمندان با شیوع کرونا تعطیل شد.

او اضافه نمود: از مجموع 266 کارگاه فراوریی صنایع دستی فعال استان، 60 کارگاه حوزه نساجی و دوخت لباس به فراوری ماسک و گان روی آورده اند.

حاجی ابراهیمی با تأکید بر ضرورت فروش مجازی فراوریات هنرمندان گلستان گفت: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در کشور و ناممکن بودن برگزاری نمایشگاه ها، به دنبال فراهم کردن بستر فروش مجازی محصولات صنایع دستی در استان هستیم.

منبع: میراث آریا

به "60 کارگاه صنایع دستی گلستان ماسک و گان فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 کارگاه صنایع دستی گلستان ماسک و گان فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید