8 ویژگی که از گوشی های گلکسی اس 30 انتظار می رود

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سامسونگ مدتی قبل از گوشی های گلکسی نوت 20 رونمایی کرد و با وجود اینکه هنوز ماه ها تا عرضه جدیدترین پرچم داران سامسونگ فاصله داریم، ولی در هر صورت از همین حالا انتشار شایعات مربوط به این گوشی ها شروع شده است. در رابطه با نام این گوشی ها هم هنوز گزارش موثقی منتشر نشده و به همین خاطر بعضی رسانه ها از این گوشی ها به عنوان گلکسی اس 30 و بعضی دیگر به عنوان گلکسی اس 21 یاد می نمایند.

8 ویژگی که از گوشی های گلکسی اس 30 انتظار می رود

ضعف های مختلف گوشی های گلکسی اس 20 خبر جدیدی به حساب نمی آیند و به عنوان مثال می توانیم به مسائل دوربین و قیمت بسیار بالا آن ها اشاره کنیم؛ به همین خاطر از این گوشی ها کمتر از حد انتظار استقبال شده است و سامسونگ در سال 2021 این شرایط را باید تغییر دهد.

اگرچه سامسونگ هیچ وقت در رابطه با ساخت گوشی نظر کاربران را نخواسته، ولی در هر صورت در این مطلب قصد داریم 8 ویژگی که از گوشی های گلکسی اس 30 انتظار می رود را مطرح کنیم. باید خاطرنشان کنیم تمام این خواسته ها واقع گرایانه هستند. این یعنی ما خواهان تعبیه 14 دوربین، قیمت پایه 200 دلاری و 6 ترابایت حافظه داخلی نیستیم. در واقع سامسونگ به راحتی می تواند این خواسته ها را عملی کند؛ البته اگر بخواهد.

عرضه مدل گلکسی S30e

سامسونگ به هر دلیلی گلکسی S20e را عرضه ننموده است. چنین تصمیمی بسیار عجیب به نظر می رسد زیرا S10e پیروز شد توجهات زیادی را جلب کند. البته سامسونگ پیشگو نیست و قادر به پیش بینی بحران کرونا نبوده، اما روی هم رفته یک مدل کوچک تر و ارزان تر گلکسی اس 20 می توانست فروش چشمگیری داشته باشد.

خوشبختانه سامسونگ سال آینده می تواند این مشکل را جبران کند. با افزایش محبوبیت گوشی های جذاب مقرون به صرفه (مانند وان پلاس Nord، پیکسل 4a، آیفون SE 2020 و …) گلکسی S30e می تواند به این گوشی ها ملحق گردد.

البته این گوشی باید از ویژگی های اصلی S10e الگوبرداری کند. این یعنی از جدیدترین تراشه پرچم دار کوالکام، چندین دوربین باکیفیت، مقدار مناسبی رم و حافظه داخلی، رنگ های جذاب برای بدنه و قیمت مناسب بهره ببرد. اگر سامسونگ در سال 2021 بتواند این ویژگی ها را عملی کند، گوشی فوق به احتمال زیاد فروش بسیار خوبی خواهد داشت.

جذاب تر شدن طراحی

اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم، باید بگوییم که گوشی های گلکسی اس 20 طراحی بدی ندارند. اما طراحی این گوشی ها تا حد زیادی خسته نماینده است و هیچ ویژگی شاخص و جذابی در بدنه آن ها دیده نمی گردد.

این در حالی است که بعضی از رقبای سامسونگ طی این مدت گوشی های بسیار جذابی را روانه بازار نموده اند. به عنوان مثال می توانیم به اوپو Find X2 پرو اشاره کنیم که نمی توان طراحی جذاب آن را کتمان کرد. حتی گوشی های وان پلاس 8 هم مبتنی بر زبان طراحی این شرکت هستند و به راحتی می توان تشخیص داد که این گوشی ها ساخت وان پلاس هستند. گوشی های گلکسی نوت 20 خوشبختانه طراحی بسیار زیباتری دارند و امیدواریم برای گوشی های گلکسی اس 30 شاهد طراحی جذاب تری باشیم.

کاهش ضخامت ماژول دوربین

کیفیت دوربین به یکی از مهم ترین ویژگی های هر گوشی هوشمندی بدل شده است. با توجه به اینکه گوشی های گلکسی اس همیشه به عنوان یکی از بهترین گوشی های اندرویدی در نظر گرفته می شوند، سامسونگ توجه زیادی به کیفیت دوربین آن ها نشان می دهد تا بتوانند نظر کاربران را جلب نمایند.

با این حال، به نظر می رسد سامسونگ آن قدر درگیر تکنولوژی دوربین ها شده که جذابیت مربوط به طراحی آن ها را فراموش نموده است. به عنوان مثال ماژول دوربین گوشی های اس 20 اولترا و نوت 20 اولترا غول پیکر هستند و گویا سامسونگ هیچ کاری برای کاهش اندازه آن ها انجام نداده است.

به غیر از کاهش ضخامت ماژول دوربین، امیدواریم سامسونگ برای این دوربین ها از چینش زیباتری استفاده کند. البته باید اعتراف کنیم که ماژول دوربین گوشی های نوت 20 ظاهر جذاب تری نسبت به اس 20 دارند ولی همچنان عالی نیستند. دیگر شرکت ها قادر به تعبیه دوربین های عالی و در عین حال زیبا هستند و به همین خاطر سامسونگ هم می تواند چنین کاری را انجام دهد.

کنار گذاشتن حسگر اثر انگشت فراصوت

این روزها تقریبا تمام گوشی های پرچم دار و حتی تعداد زیادی از گوشی های میان رده هم از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برند. با این حال، بیشتر آن ها از نوع اپتیکال یا نوری هستند ولی سامسونگ برای پرچم داران خود از سنسور فراصوت استفاده می نماید.

سامسونگ ادعا می نماید که سنسورهای فراصوت از لحاظ سرعت و دقت بسیار بهتر از سنسورهای اپتیکال هستند ولی آنالیز های صورت گرفته خلاف این ادعا را ثابت می نماید. این یک واقعیت ثابت شده است که حسگر اثر انگشت گوشی های رقیب سامسونگ از نظر سرعت و دقت حرف بیشتری برای گفتن دارند.

البته اگر سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 30 استفاده از سنسورهای فراصوت را کنار بگذارد، یعنی به نوعی شکست این فناوری را پذیرفته است که معمولا سامسونگ به این راحتی ها شکست خود را قبول نمی نماید. در هر صورت امیدواریم مدیران سامسونگ سماجت خود را در این زمینه کنار بگذارند و بار دیگر به بهره گیری از سنسورهای اثر انگشت اپتیکال روی بیاورند.

پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی در تمام مدل ها

سیم کارت الکترونیکی یا eSIM روزبه روز توجه بیشتری را به خود جلب می نماید و متأسفانه فقط بعضی از مدل های گلکسی اس 20 از این مشخصه پشتیبانی می نمایند. به همین خاطر امیدواریم تمام مدل های گلکسی اس 30 که روانه بازارهای تمام کشورها می شوند، از eSIM پشتیبانی نمایند. البته هنوز برای کنار گذاشتن کامل سیم کارت های فیزیکی خیلی زود است اما سامسونگ این قدرت را دارد که سرعت فرایند همه گیری استفاده از سیم کارت های الکترونیکی را افزایش دهد.

  • سیم کارت eSIM چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

افزایش سرعت شارژ

با وجود اینکه گلکسی اس 20 اولترا از شارژ 45 وات پشتیبانی می نماید، ولی کاربران برای بهره گیری از این سرعت باید شارژر جداگانه ای را بخرند؛ زیرا شارژر موجود در جعبه این گوشی 1400 دلاری حداکثر سرعت 25 وات را ارائه می دهد. برای مقایسه می توانیم به وان پلاس 8 با قیمت 699 دلاری اشاره کنیم که دارای شارژر 30 وات است و پیکسل 4a با قیمت 349 دلاری همراه با شارژر 18 وات به دست کاربران می رسد. این یعنی از هر طرف به قضیه نگاه کنیم این اقدام سامسونگ به هیچ عنوان منطقی نیست.

در عین حال، رقبای سامسونگ در حال عرضه گوشی های مختلف با سرعت شارژ 65 و حتی 125 وات هستند. البته می دانیم هرچقدر سرعت شارژ بیشتر باشد فشار بیشتری بر روی باتری وارد می گردد و عمر آن را کاهش می دهد. با این وجود، سامسونگ حتی اگر نمی خواهد سرعت شارژ گوشی های گلکسی اس 30 را افزایش دهد، حداقل می تواند شارژر متناسب با سرعت شارژ این گوشی ها را در جعبه آن ها قرار دهد.

  • سرعت شارژ روزبه روز بیشتر می گردد؛ آیا این خبر خوبی برای دوام باتری گوشی است؟

کاهش قیمت گلکسی اس 30

شرکت ها برای قیمت گذاری گوشی باید عوامل متعددی را در نظر بگیرند. به عنوان مثال قیمت تراشه اسنپ دراگون 865 نسبت به نسل قبلی آن رشد بسیاری داشته و به همین خاطر گوشی های مجهز به این تراشه با قیمت بالاتری روانه بازار شده اند.

با این وجود، در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی های مجهز به اسنپ دراگون 865 در بازار وجود دارند که قیمت آن ها ارزان تر از 999 دلار است ولی در عین حال مدل پایه گلکسی اس 20 با چنین قیمتی روانه بازار شده است. البته بیشتر این گوشی ها برای کاهش هزینه ها ویژگی هایی را فدا نموده اند ولی سامسونگ هم می تواند در این زمینه کوشش کند.

البته پیشنهاد ما هم کاملا واقع بینانه است و به خوبی می دانیم که گلکسی اس 30 قرار نیست با قیمت 700 دلار عرضه گردد. با این حال، سامسونگ با بعضی تغییرات کوچک می تواند این گوشی را با قیمت مثلا 900 دلار روانه بازار کند.

بازگشت جک هدفون

از مرگ جک هدفون در بسیاری از گوشی ها چند سالی می گذرد ولی همچنان این مشخصه برای کاربران زیادی اهمیت دارد. در عین حال، باید خاطرنشان کنیم گوشی های گلکسی اس 20 اولین گوشی های این سری هستند که بدون جک هدفون روانه بازار شده اند و فروش آن ها بسیار پایین تر از حد انتظار است. آیا این موضوع تصادفی است؟ احتمالا، اما در هر صورت سامسونگ بهتر است به این موضوع توجه کند.

در حال حاضر، بازگشت جک هدفون احتمالا فقط به معنای خشنود کردن بخشی از کاربران نیست بلکه احتمالا می تواند آمار فروش را هم افزایش دهد. حتی اگر داشتن جک هدفون بتواند فروش گوشی های گلکسی اس 30 را در حد چند هزار گوشی افزایش دهد، همین مقدار افزایش فروش به معنای افزایش درآمد سامسونگ خواهد بود.

ضمناً گوشی های پرچم دار باید از تمام ویژگی های ضروری بهره ببرند. به همین خاطر از بین ویژگی های ضروری برای پرچم داران اندرویدی می توانیم به بهره گیری از جک هدفون، وجود درگاه microSD، پشتیبانی از شارژ بی سیم، مقاومت در برابر نفوذ آب و بسیاری از دیگر ویژگی های کوچک ولی مهم اشاره کنیم.

  • درباره گوشی های گلکسی اس 30 چه می دانیم؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 ویژگی که از گوشی های گلکسی اس 30 انتظار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ویژگی که از گوشی های گلکسی اس 30 انتظار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید