شروع فراوری انبوه واکسن ایرانی کرونا از امروز

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام جزییات فراوری انبوه واکسن کووایران برکت را گفت.

شروع فراوری انبوه واکسن ایرانی کرونا از امروز

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، محمد مخبر در نشستی با وبلاگ ارم گفتگو در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز 2 و 3 واکسن کووایران برکت با بیان اینکه امید است آرامش را با فراوری واکسن مطمئن با کمترین عارضه تقدیم مردم کنیم گفت: جوانان ما به اتکای تخصص و اعتماد به نفسشان و قدرت و جسارت خدادادی بر همه معضلات کشور بعد از انقلاب فائق آمدند و ما پیروز شدیم گام های بلندی برداریم و اینبار این گام را هم با اطمینان برخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست تست انسانی را به یمن یاری وزارت بهداشت و کوشش متخصصان متبحر خودمان با پیروزیت و با کمترین عارضه پشت سرگذاشتیم و عوارضی در فاز اول نداشتیم گفت: امید است فاز دوم را هم با پیروزیت پشت سر گذاشته و فاز 3 را هم بلافاصله آغاز خواهیم کرد. از دوستان در وزارت بهداشت می خواهیم یاری نمایند فاز 2 و 3 را سریعتر پشت سربگذاریم.

آغاز فراوری واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ماهانه 3 میلیون دوز از امروز

مخبر با اشاره به فراوری انبوه و صنعتی واکسن گفت: فراوری آزمایشگاهی یک بحث و فراوری انبوه یک موضوع دیگر است. در خود ایران هم مراکز مختلفی در حال فراوری آزمایشگاهی هستند که بعضی به تست انسانی رسیده است و ما در ستاد همزمان با گام تحقیقاتی امکانات فراوری انبوه را در دو فاز آغاز کردیم. فاز اول با ظرفیت فراوری 3 میلیون دوز در ماه آغاز می گردد و فراوری را از امروز آغاز خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: فاز دوم با ظرفیت 12 تا 15 میلیون دوز در ماه قبل از انتها خرداد به اتمام می رسد و در آخر بهار تشکیلات ستاد اجرایی ظرفیت فراوری ماهانه بین 15 تا 20 میلیون دوز در ماه را فراهم می نماید که گام بزرگی است.

مخبر اضافه کرد: نکته دیگر آنکه سختگیرانه ترین پروتکل های بین المللی را در این مطالعات رعایت کردیم و ذره ای از آن کوتاه نیامدیم و عجله ای نکردیم و در همین فرایند پیروز شدیم واکسنی که کمترین عارصه را داشته است، فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع فراوری انبوه واکسن ایرانی کرونا از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری انبوه واکسن ایرانی کرونا از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید