شروع نشست مجازی کمیسیون برجام با حضور ایران و نمایندگان 1

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و 1+4 شروع شد.

شروع نشست مجازی کمیسیون برجام با حضور ایران و نمایندگان 1

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ارم گفتگو، ریاست این نشست به عهده انریکه مورا، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا است که به نمایندگی از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست حضور دارد.

بنابر اعلام سرویس اقدامات خارجی اروپا، در نشست امروز درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام بحث خواهد شد و هم اینکه این اطمینان حاصل شود تمام طرفین توافق به صورت کامل و موثر، آن را اجرا می نمایند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه به وقت محلی درباره نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام گفت: ما از این مسئله استقبال و آن را گامی مثبت تلقی می کنیم

وی در ادامه مدعی شد: ما آماده ایم که بازگشت به پایبندی به تعهدات برجامی مان را دنبال کنیم به شرط آنکه ایران نیز همین کار را انجام بدهد.

دیپلمات های روسی از موضع آمریکایی ها درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام استقبال و آن را نشانه تغییر اساسی در رفتار آمریکا توصیف کردند. میخائیل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: وزارت خارجه آمریکا از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با مشارکت ایران و دیگر طرفین توافق هسته ای استقبال کرد. این تایید دیگری بر تغییر اساسی در موضع آمریکاست که باید به اقدامات عملی تبدیل شود.

با این وجود، مقامات کشورمان تاکید نموده اند که تا زمانی که آمریکا تحریم ها را لغو نکند ایران از تعهدات خود در برجام فراتر خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شروع نشست مجازی کمیسیون برجام با حضور ایران و نمایندگان 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست مجازی کمیسیون برجام با حضور ایران و نمایندگان 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید