اعمال انسانی از امروز به کتابفروشی ها می آید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، علی قانع مترجم در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: رمان اعمال انسانی نوشته هان کانگ نویسنده کره ای که چندی پیش ترجمه اش را به خاتمه رسانده بودم، چند روزی است که چاپ شده و توزیعش در بازار نشر از امروز دوشنبه 29 آبان شروع می گردد.

اعمال انسانی از امروز به کتابفروشی ها می آید

وی اضافه کرد: این رمان اثر دوم هان کانگ است و پیش از این ترجمه رمان گیاهخوار از این نویسنده به چاپ رسیده است. اعمال انسانی را تابستان سال جاری به ناشر این اثر یعنی نشر چترنگ تحویل دادم و داستانش مربوط به تظاهرات دانشجویی کره در اواخر دهه 1980 است. نسخه اصلی این رمان در سال 2016 چاپ شد. در این رمان گوانجو در سال 1980 به تصویر کشیده می گردد و در جنجال های سرکوب خیزش های دموکراتیک آن دوره، یک پسربچه به دنبال جنازه دوستش، یک روح به دنبال بدن خودش و یک کشور ستم دیده دنبال آزادی می گردند.

این مترجم در ادامه گفت: آدم های اصلی داستان اعمال انسانی چند دختر و پسر دانشجو هستند که در تظاهرات و ناآرامی های آن سال های کره جنوبی حضور دارند و هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا می نمایند. یکی کشته می گردد، دیگری دستگیر می گردد، بعضی مجبور به آدم فروشی می شوند و ... .یکی از شعرهای درون کتاب که آن را ترجمه نموده ام به این توضیح است:

بعد از مرگ تو، نتوانستم برایت عزاداری کنم.

و از آن پس، زندگی ام تبدیل به عزا شد. آه، به سوی من بازگرد.

آه، به سوی من بازگرد وقتی نام تو را صدا می کنم. بیش از این درنگ نکن، همین حالا به سوی من بازگرد. بعد از مرگ تو، نتوانستم برایت عزاداری کنم.

و سپس این چشم ها، که زمانی مشاهده گر تو بود، زیارتگاه شد.

و این گوش ها، که زمانی صدای تو را می شنید، زیارتگاه شد.

و ریه هایی که زمانی نفس تو را در خود فرو می داد، زیارتگاه شد. گل هایی که در بهار شکوفه می نمایند، شاخه های بید، قطره های باران و دانه های برف

زیارتگاه شد. طلوع آفتاب در شروع هر روز، تاریک شدن هوا به هنگام غروب، زیارتگاه شد. بعد از مرگ تو، نتوانستم برایت عزاداری کنم. و از آن پس، زندگی ام تبدیل به عزا شد.

بعد از اینکه تو را در تک های برزنت پیچیدند و سوار بر ماشین حمل زباله از اینجا بردند.

بعد از اینکه رگه های براق آب پودر می شد و از فواره آب نما بیرون می جهید.

روشنایی های معابد مقدس در همه جا می سوخت.

در گل هایی که به هنگام بهار شکوفه می نمایند، و در دانه های برف. در غروب هایی که

به هر روز انتها می بخشد. رگه های درخشان شمع هایی که درون بطری ها می سوزند.

قانع در انتها گفت: توزیع این کتاب از امروز دوشنبه 29 آبان در بازار نشر شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعمال انسانی از امروز به کتابفروشی ها می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال انسانی از امروز به کتابفروشی ها می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید