امضای برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، وزیر امور خارجه مغولستان که برای اولین مرتبه به قزاقستان سفر نموده است در ملاقات با مقامات قزاقی برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک دو کشور را امضا کرد.

امضای برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، باتومخین باتستگ وزیر امور خارجه مغولستان برای اولین مرتبه در راس یک هیات از مقامات این کشور به قزاقستان سفر کرد.

این اولین سفر رسمی وزیر امور خارجه مغولستان به قزاقستان در تاریخ روابط بین دو کشور می باشد.

رئیس نهاد دیپلماتیک مغولستان در چارچوب این سفر با رئیس جمهور، نخست وزیر، سرپرست وزارت خارجه و بعلاوه تعدادی از روسای نهادهای و موسسات دولتی قزاقستان ملاقات و گفت وگو کرد.

در جریان این مذاکرات مسائل مربوط به همکاری دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگ و بشردوستانه، و بعلاوه تعامل طرفین در چارچوب سازمان های منطقه ای و بین المللی، مانند سازمان ملل متحد، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و سازمان همکاری شانگهای آنالیز شدند.

در این ملاقات در محل وزارت امور خارجه، به پویایی مثبت گردش اقتصادی بین دو کشور در امسال میلادی اشاره و علاقه مندی طرفین برای تشدید کار در چارچوب کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی، علمی و فنی ابراز شد.

علاوه بر این، بر اهمیت توسعه ارتباطات فرهنگی و انسانی و برنامه های آموزشی بین دو کشور تاکید شد.

وزیر امور خارجه مغولستان در سخنانی آمادگی کشورش برای توسعه همکاری در زمینه های کشاورزی و صنعت معدن با قزاقستان را ابراز داشت.

در خاتمه این ملاقات برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان برای سال های 201-2024 به امضا رسید.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "امضای برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید