بازداشت و جریمه 957 نفر در قزاقستان به جرم شرکت در اعتراضات غیر قانونی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، یک مسئول دادستانی کل قزاقستان گفت: به جرم شرکت در اعتراضات غیر قانونی در روز های 9 و 10 ژوئن جاری 670 نفر در این کشور بازداشت، 115 نفر جریمه و به 172 نفر دیگر هشدار داده شد.

بازداشت و جریمه 957 نفر در قزاقستان به جرم شرکت در اعتراضات غیر قانونی

به گزارش خبرنگار وبلاگ ارم گفتگو در دوشنبه، امروز مقامات دادستانی کل و وزارت کشور قزاقستان در یک نشست خبری حاضر و در خصوص اعتراضات اخیر در این کشور صحبت کردند.

ساپاربیک نوربئیس اف رئیس خدمات حمایت از منافع اجتماعی دادستانی کل قزاقستان در این نشست گفت: صرف نظر از آنکه دادستانی کل بارها در خصوص عدم سازماندهی اعتراضات غیر قانونی هشدار داده بود، بعضی شهروندان به خیابان ریختند و حتی به ماموران پلیس حمله کردند.

نوربئیس اف افزود: علیرغم این که در نتیجه این حملات سه مامور پلیس زخمی شد، پلیس از ابزار های ویژه برای پراکنده کردن معترضان استفاده نکرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: 311 نفر از بازداشت شدگان با اعتراف به اشتباه خود و وضعیت خانوادگی آزاد شدند.

نوربئیس اف افزود: امروز نیز 63 نفر دیگر از بازداشت شدگان آزاد می شوند و تنها 180 نفر در بازداشتگاه به مدت از 6 تا 15 روز باقی خواهند ماند.

مقصد بیبال اف رئیس کمیته پلیس مدنی قزاقستان از بازداشت 9 روزنامه نگار طی این روزها نیز اطلاع داد و گفت: در روز های 9 الی 10 ژوئن در شهر های نورسلطان و آلماتی ضمن پیشگیری از اقدامات غیر قانونی همچنین تعدادی از وبلاگ ارم گفتگو بازداشت شدند.

وی افزود: وبلاگ ارم گفتگو هیچ مدرک شناسایی از جمله میکرفون یا دوربین فیلمبرداری در دست نداشته و با استفاده از تلفن همراه این اعتراضات را فیلمبرداری می کردند.

بیبال اف گفت: اما بعد از بازداشت و آشکار شدن این که آنها نمایندگان رسانه هستند بلافاصله آزاد شدند.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "بازداشت و جریمه 957 نفر در قزاقستان به جرم شرکت در اعتراضات غیر قانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت و جریمه 957 نفر در قزاقستان به جرم شرکت در اعتراضات غیر قانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید