برگزاری نشست ستاد عالی درآمد درشهرداری تهران، تحقق 64 درصدبودجه

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران محور اصلی موضوع این نشست را درآمدهای نقد و غیرنقد مناطق شهرداری تهران اعلام نمود و گفت: مناطق برای کسب درآمدهای مشروع در شهرداری بدنبال خلاقیت و نوآوری های نو باشند و برای کسب درآمد شهرداری، به مرور زمان بار درآمدی شهر را از بخش شهرسازی بردارند.

برگزاری نشست ستاد عالی درآمد درشهرداری تهران، تحقق 64 درصدبودجه

رستمی برای پروژه های مشارکتی از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری خواست به مناطق یاری گردد تا این مهم به نتیجه برسد.

وی ظرفیت های مناطق تهران را برای سرمایه گذاری دربخش های گوناگون بسیار خوب توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از درآمد شهر و شهرداری با سرمایه گذاری میسر می گردد که برای تحقق آن می بایست نگاه مثبتی به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری داشته باشیم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: دردو هفته آینده تیمی متشکل از شهرداران مناطق که در زمینه سرمایه گذاری پیشرو بوده اند و سازمان های سرمایه گذاری و املاک شهرداری تشکیل جلسه خواهند داد تا برای افزایش درآمدهای شهرداری در بخش سرمایه گذاری پیشنهادهای عملیاتی ارائه دهند.

رستمی، کسب درآمدهای شهرداری را تنها مختص به مناطق 22 گانه ندانست؛ بلکه سازمانها و شرکت های شهرداری را نیز مشمول کسب درآمد دانست که تکالیفی برای میزان ارائه درآمد دارند و در نشست بعدی ستاد عالی درآمد می بایست نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

رستمی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای حفظ و نگهداشت شهر به درآمدهای پایدار احتیاج است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران سه ماه باقیمانده از امسال را برای تحقق درآمدهای مصوب شهر بسیار حساس و مهم خواند که تفویض اختیار شهردار به مناطق به تحقق کسب درآمدهای مصوب شهرداری تهران یاری خواهد نمود.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران باردیگر بر موضوع بارش برف در ماهها باقی مانده امسال تأکید و گفت: بارش های برف در فصل زمستان در همه مناطق جدی گرفته گردد و تقسیم کار، مدیریت محلات، انعقاد قراردادهای آن و تخصیص اعتبار را با پشتکار دنبال نمائید و چنانچه بارشی صورت گرفت از خدمات درست به شهروندان باز نمانیم.

در ادامه زریر نگین تاجی، سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گزارشی از وضعیت درآمدهای مصوب و وصول شده مناطق تا تاریخ 12 آذرماه جاری ارائه داد.

وی در بخشی از گزارش مالی خود اشاره نمود: براساس عملکرد درآمد شهرداری تهران درآمد مصوب در بخش نقدی در امسال 13 هزار و 360 میلیارد تومان است که براساس بودجه مصوب می بایست تا تاریخ 12 آذرماه جاری 9 هزار و 444 میلیارد تومان درآمد کسب می شد.

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری در جمع اعضای ستاد عالی درآمد شهرداری تهران گفت: تا تاریخ 12 آذرماه امسال از رقم مصوب درآمد نقدی شهرداری تهران، مبلغ 7 هزار و 432 هزار میلیارد تومان وصول شده است که این رقم در سال گذشته معادل 5 هزار و 948 میلیارد تومان بوده است. وی رشد رقم وصولی درآمدهای نقد امسال را تا این تاریخ نسبت به سال گذشته 5 درصد دانست.

نگین تاجی، درآمدهای بخش غیر نقد شهرداری تهران را براساس مصوب در امسال 4 هزار و 69 میلیارد تومان ذکر کرد که تا تاریخ 12 آذرماه امسال می بایست به رقم 2 هزار و 832 میلیارد تومان دست می یافت.

وی، وصولی های غیر نقد درآمد شهرداری تهران را تا تاریخ ذکر شده 419 میلیارد تومان بیان نمود.

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری، با اشاره به بودجه مصوب 17 هزار و 430 میلیارد تومانی شهرداری تهران گفت: تا تاریخ 12 آذرماه امسال 7 هزار و 852 میلیارد تومان وصول شده است که تا این تاریخ توانسته ایم 64 درصد بودجه سال 1397 را محقق سازیم که این درصد نسبت به مشابه سال گذشته در همین تاریخ 58 درصد بوده است.

وی، 65 درصد مدیریت منابع غیر نقد شهرداری تهران را در سالهای 1390 تا 1396 به وسیله کارگزار دانست و گفت: کمیسیون غیر نقد کارش را شروع نموده است که به زودی با مصوبه با راه اندازی سیستم غیر نقد و زیرسیستم های مرتبط با آن مسائل غیر نقد مناطق حل خواهد شد.

عبدالرضا گلپایگانی، سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در نشست ستاد عالی درآمد شهرداری تهران به تحلیل دلایل درآمدهای پهنه های میانی و جنوبی شهرداری تهران پرداخت.

وی با طرح پرسشی گفت: آیا پیش بینی درآمدها مطابق با ظرفیت های مناطق بوده است یا خیر؟

گلپایگانی، گفت: به همکارانم در معاونت شهرسازی تأکید نموده ام در سال آینده براساس پیش بینی های درست تری درآمدهای شهرداری در بخش شهرسازی ارزیابی گردد.

سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گفت: اگر مبنای بر این باشد که درآمد شهرداری تهران براساس صدور پروانه ها کسب گردد این درآمد نمی تواند افزایشی باشد. چرا که سالانه ظرفیت ها را پر می کنیم و به قاعده می بایست با کاهش همراه باشد. اما در پیش بینی هایمان درآمدهای شهرداری از این محل را افزایش می دهیم.

گلپایگانی، گفت: در منطقه ای اگر ظرفیت صدور پروانه براساس زمین های خالی یا ساختمان های کلنگی باشد می توان آمار این بخش را احصا کرد و همچنین برروی ظرفیت های درآمدهای زمین هایی که قابلیت خاصی دارند تمرکز کرد.

وی، با اشاره به مکانیزم هایی همچون درآمدهای درشت دانه که می تواند بر ارزیابی ها موثر باشد گفت: می توان مکانیزم های درآمدهای درشت دانه را از آمارمان خارج کنیم و برای تثبیت عددی درآمدهای درشت دانه که فراوان هم است آنها را پیش بینی نمائیم.

گلپایگانی، گفت: به زودی لایحه جدیدی برای محاسبه و مبنای عوارض به صحن شورا خواهد رفت.

مبنای دفترچه ارزش معاملاتی سال 1396 آخرین دفترچه ای که موجود است به عنوان مبنا قرار داده ایم که ضربدر عددی می گردد و عوارض تجاری، اداری و مسکونی محاسبه می گردد. در همین بخش ارزش بهینه هم بدست آمده است. برروی ارزش بهینه چند کار خاص صورت گرفته است که سعی شده است به سمت منطقی تر شدن و توجیه آن پیش برود.

پرویزی، مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز در نشست ستاد عالی درباره پرونده های کمیسیون تهاترشهرداری تهران گفت: پروند های کمیسیون تهاتر بروزرسانی شده است. در امسال تا کنون 814 پرونده ارزیابی شده است. 222 پرونده برای ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری ارسال شده است. 408 پرونده در کمیسیون تهاتر طرح شده است. یک وقفه شش ماهه در کار سازمان و مناطق رخ داد که در دو ماهه گذشته با تجمیع آنها به پیشرفت رسید.

نشست ویژه ستاد عالی درآمد شهرداری تهران با حضور شاپور رستمی، معاون هماهنگی و امور مناطق زریر نگین تاجی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری، عبدالرضا گلپایگانی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری، سیدعلی اکبر پرویزی مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات، امیر آریا زند قائم مقام معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری، شهرداران مناطق 22 گانه، قائم مقام، مشاوران و مدیران معاونت های هماهنگی و امور مناطق و مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری نشست ستاد عالی درآمد درشهرداری تهران، تحقق 64 درصدبودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست ستاد عالی درآمد درشهرداری تهران، تحقق 64 درصدبودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید