بولسونارو: قرنطینه جنایت علیه بشریت است!

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، ایسنا نوشت: ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل در ادامه مواضعش درباره کم اهمیت نشان دادن شیوع ویروس کرونا گفت رهبران محلی که شهرها را قرنطینه می کنند مرتکب جنایت می شوند.

بولسونارو: قرنطینه جنایت علیه بشریت است!

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، برزیل به عنوان بزرگترین کشور منطقه آمریکای لاتین (تا روز چهارشنبه) ابتلا دو هزار و 433 نفر به ویروس کرونا و مرگ 57 نفر را گزارش داده است و کارشناسان بهداشت عمومی این کشور هشدار داده اند که شیوع این ویروس میتواند تنها در یک ماه نظام مراقبت های بهداشتی این کشور را از هم متلاشی کند.

بر اساس گزارش رویترز، بولسونارو بدون توجه به حتی توصیه مقامات وزارت بهداشت دولتش به وبلاگ ارم گفتگو در محل اقامت رسمی خود گفت: ویروس های دیگر تعداد بیشتری را به کشتن داده است اما این همه هیاهو نداشته است. آنچه که تعداد معدودی از فرمانداران و شهردارها در قرنطینه کردن شهرها انجام می دهند جنایت است. آنها برزیل را نابود می کنند.

وی با اشاره به آشوبهای اجتماعی در سراسر آمریکای لاتین، گفت اگر سر کار برنگردیم، برزیل ممکن است از فرایند عادی دموکراتیک فاصله بگیرد.

آگوستو هلِنو مشاور امنیت ملی برزیل روز چهارشنبه قرنطینه خانگی خود را کوتاه کرد و با سپری کردن هفت روز از 14 روز قرنطینه توصیه شده پس از مثبت شدن تست کرونای خود، به سرکار بازگشت. براساس گزارش رویترز وی حتی در روز آزمایش خود در نشست های کابینه حضور داشت.

تا به امروز 23 نفر از نزدیکان رئیس جمهوری برزیل از جمله مشاور ارشد سیاست خارجی و رئیس روابط عمومی دولت او به این ویروس مبتلا شده اند.

بولسونارو رئیس جمهوری محافظه کار برزیل روز سه شنبه نیز در یک سخنرانی تهدید ویروس را کم اهمیت شمرد و به برزیلی ها گفت: 90 درصد از ما در صورت ابتلا نشانه های آن را بروز نخواهیم داد.

وی افزود: سابقه او به عنوان ورزشکار نشان می دهد که در صورت ابتلا نشانه هایی بیشتر از یک آنفولانزای خفیف را نخواهد داشت.

رئیس سنای برزیل به این اظهارات بولسونارو واکنش نشان داده و هشدار داد که این اظهارات با توصیه سازمان جهانی بهداشت مغایرت دارد و خواستار مسئولیت پذیری و جدیت دولت و تعهد در قبال زندگی و بهداشت مردم شد.

با وجود آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش های مختلف اقتصاد برزیل یک مقام ارشد این کشور گفته امکان اختصاص بسته کمک مالی برای مبارزه با شیوع این ویروس وجود ندارد.

شبکه سی ان ان پیشتر در گزارشی با اشاره به کم اهمیت جلوه دادن تهدید کرونا از سوی روسای جمهور سه کشور برزیل، مکزیک و نیکاراگوئه هشدار داده بود: این دیدگاه آنها می تواند خطرات ناشی از این ویروس را در این سه کشور افزایش دهد.

در نبود اقدامات گسترده از سوی دولت فدرال برزیل، مقامات محلی خود دست به کار شده و تدابیر جدیدی را در مقابله با شیوع کرونا در پیش گرفته اند.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "بولسونارو: قرنطینه جنایت علیه بشریت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولسونارو: قرنطینه جنایت علیه بشریت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید