تجربه کاربری درباره استفاده از اینترنت موبایل و هات اسپات آن به جای اینترنت مخابرات

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، آیا بهتر نیست به جای اینکه از اینترنت مخابرات یا اینترنت ای دی اس ال شرکت های دیگر استفاده کنیم که سرعت پایینی دارند و زیاد قطع می شوند؛ از اینترنت موبایل استفاده کنیم؟

تجربه کاربری درباره استفاده از اینترنت موبایل و هات اسپات آن به جای اینترنت مخابرات

چرا باید دنبال دردسرهای یک اینترنت کابلی برویم در حالی که اینترنت موبایل خیلی راحت در دسترس ما است و سریع ترین اینترنت ایران است؟

چرا احتیاج به خرید مودم داریم وقتی سرعت اینترنت گوشی تلفن همراه این قدر خوب است؟

این ها سوالاتی است که برای بسیاری از کاربران اینترنت مطرح است. هر هفته شاید بیش از 10 نفر این سوالات را از من می پرسند و برایشان این ابهام پیش آمد که چرا وقتی سرعت اینترنت موبایل در ایران بهتر از هر اینترنت دیگری است؛ دنبال اینترنت ADSL و VDSL و حتی فیبرنوری هستیم.

من سعی کردم در چندین مقاله و در خلال بحث های مختلف به این پرسش ها پاسخ دهم:

چرا سرعت اینترنت اسمارت فون ها بیشتر از مودم های 4G است؟

در ایران اینترنت موبایل سرعت و پینگ بهتری دارد یا اینترنت فیبرنوری؟

من تورلیدرم؛ برای استفاده از اینترنت در مکان های مختلف اسمارت فون بخرم یا مودم همراه؟

حتی گزارش های جهانی هم نشان می دهند سرعت اینترنت موبایل در ایران بهتر از سرعت اینترنت ثابت و وای فای است.

گزارش تجربه یک کاربر از اینترنت موبایل

اما چند روز پیش، یک دوست و خوانند عزیز هم تجربه خودش از این ماجرا را برایم با عکس فرستاد. اینکه اینترنت مخابرات و اینترنت TD-LTE دارد ولی سرعت اینترنت گوشی تلفن همراه A30 سامسونگ او بیشتر و بهتر از هر دو است.

او گفت در حالی که به طور متوسط و خیلی راحت سرعت اینترنت همراهم 40 الی 50 مگابیت است؛ بعضی اوقات تا 100 مگابیت هم سرعت دانلود داشتم. حتی وقتی اینترنت گوشی را هات اسپات نموده و روی لپ تاپ استفاده می کنم؛ باز هم سرعت اینترنت بیشتر از سرعت تی دی ال تی و مخابرات است. فیلم زیر این موضوع را نشان می دهد:

https://shabakehchi.com/wp-content/uploads/2020/02/video-2020-02-29-06-39-58.mp4

به همین دلیل، برای بسیاری از کارهایم از اینترنت موبایل و هات اسپات آن روی دستگاه های دیگر استفاده می کنم. به گفته این کاربر، مودم گوشی های تلفن همراه امروزی Cat12 است که سرعتی چندین برابر مودم های Cat4 و Cat6 دارد.

حتی این خواننده عزیز سایت اشاره کردند که به عضو خانواده یا میهمان ها و دوستان خود به وسیله هات اسپات، اینترنت می دهند.

ظاهرا از اینترنت تی دی ال تی و مخابرات خود هم برای دانلود استفاده می نمایند؛ چون همان طور که همه می دانیم قیمت اینترنت موبایل بالا است و نمی توانید برای دانلود هم بهره ببرید.

اینترنت موبایل عالی است اما این نکات را رعایت کنید

تجربه این دوست کاملا درست است. اکنون، در ایران بالاترین و بهترین اینترنت را گوشی های موبایل امروزی دارند. همواره به دوستانی که امکان استفاده از اینترنت ADSL یا VDSL را ندارند؛ پیشنهاد کردم از اینترنت موبایل استفاده نمایند ولی باید چند نکته را هم مدنظر داشت:

1- برای همه کاربری ها اینترنت موبایل مناسب نیست. مثلا، برای بازی های آنلاین اینترنت موبایل پینگ خوبی نمی دهد. در مقاله در ایران اینترنت موبایل سرعت و پینگ بهتری دارد یا اینترنت فیبرنوری؟ بیشتر بحث کردم.

2- استفاده زیاد از هات اسپات موبایل می تواند مشکلاتی برای گوشی به همراه داشته باشد. در این مقاله مفصل درباره معایب هات اسپات اسمارت فون صحبت کردم.

3- مواظب مباحث امنیتی وای فای و هات اسپات باشید. دادن اینترنت از گوشی به دیگران می تواند امنیت اطلاعات شما را به خطر بیندازد.

4- همواره تاکید کردم که چندین نوع اینترنت برای مصارف مختلف داشته باشید تا ایده آل ترین شرایط را به دست بیاورید. ترکیب اینترنت ADSL یا VDSL با اینترنت موبایل می تواند هر احتیاج شما را تامین کند.

5- خرید مودم همراه زمانی احتیاج است که بخواهید از اینترنت همراه برای چندین دستگاه بهره ببرید. وقتی یک گوشی موبایل نسبتا خوب و یک لپ تاپ دارید؛ خرید مودم همراه چندان توجیهی ندارد؛ به خصوص با این قیمت های بالای این روزهای بازار شبکه و مودم ها!

امروز جوکی خواندم درباره دعای تحویل سال 99 ایرانی ها و درخواست هایی که از خدا نموده بودند. جالب بود در میان این درخواست ها، نجات از اینترنت…

در ماه های اخیر یک بحث تازه در انجمن های اینترنتی میان کاربران ایرانی بالا گرفته است. اینکه برای بازی یا ثبت نام خودرو اینترنت موبایل بهتر است…

متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به سال گذشته 6 پله سقوط نموده است ولی شرایط سرعت اینترنت ثابت بدتر است و در رتبه 134…

مدتی است بعضی از کاربران درباره اینترنت وینکس صحبت می نمایند. من هم مشتاق شدم اطلاعات بیشتری درباره این سرویس اینترنت کسب کنم. در همان ابتدا…

اگر دنبال اینترنت ثابت پر سرعت باشید؛ سه گزینه پیش رو دارید: اینترنت ADSL که البته اگر پرسرعت محسوبش کنیم؛ اینترنت VDSL که نسل جدیدتر ADSL…

عجب اوضاع پیچیده و درهم برهمی شده است این اینترنت در ایران! از یک سو، آمارهای رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نشان می دهد طی…

آخرین به روزرسانی: 11 آذرماه 98 هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می گردد. بعضی کاربران اینترنت TD-LTE را جایگزین اینترنت ADSL می دانند و بعضی دیگر از…

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت ثابت و موبایل در ایران تا سرانجام شهریورماه 98 را گفت. طبق این…

منبع: شبکه چی

به "تجربه کاربری درباره استفاده از اینترنت موبایل و هات اسپات آن به جای اینترنت مخابرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه کاربری درباره استفاده از اینترنت موبایل و هات اسپات آن به جای اینترنت مخابرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید