تلاش برای حفظ تنها منبع درآمد کشتی گیران و آینده ای که مبهم است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، این روزها سوال همه کشتی گیران در مورد آینده است، آینده ای که آیا در آن لیگ برتر برگزار خواهد شد یا نه؟

تلاش برای حفظ تنها منبع درآمد کشتی گیران و آینده ای که مبهم است

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ ارم گفتگو، اگر کرونا نبود، المپیک همین روزها در توکیو در حال برگزاری بود و کشتی گیران نتیجه یک سال تلاش خود را روی سکوی المپیک دریافت می کردند.

بعد از آن نیز قرار بود لیگ برتر کشتی برگزار شود و برخلاف لیگ نیم بند و پرحاشیه سال گذشته، امسال قرار بود اسپانسرهای خوب و پرتعدادی در لیگ کشتی حضور داشته باشند و به نظر می توانستیم شاهد لیگی کمی و کیفی باشیم؛ اما کرونا همه برنامه ها را تغییر داد و اکنون نه المپیک در مقطع کنونی برگزار شده و نه لیگ در آستانه آغاز است و صرفا همه در انتظار خبری خوب در رابطه با لیگ هستند.

ستاد مقابله با کرونا در ورزش، هنوز به کشتی اجازه آغاز دوباره فعالیت هایش را نداده است. در شرایطی که محمداسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرده که کشتی جزو رشته هایی است که مُصرانه به دنبال دریافت مجوز برای برگزاری مسابقاتش است، هنوز سالن های کشتی در کشور بازگشایی نشده اند و کشتی گیران به صورت جسته و گریخته و اختصاصی در سالن ها تمرین می کنند.

لیگ در شرایط کنونی که پاداش های وزارت ورزش مدت هاست به تاخیر افتاده، تنها منبع درآمد کشتی گیران است. در همین رابطه کمیل قاسمی قهرمان المپیک 2012 لندن در صفحه مجازی اش در اینستاگرام نوشت: لیگ کشتی باید برگزار شود، در شرایط مالی امروز کشتی گیران، برگزار نشدن لیگ کشتی به زندگی عادی آنها هم لطمه می زند و حتی امکان دارد ادامه تمرینات شخصی آنها را هم با مشکل روبرو سازد. از طرف دیگر فرصتی برای حفظ آمادگی آنها و بازگشت شان به شرایط کشتی است. وقتی می توانند در فضای آزاد به فوتبال مجوز برگزاری لیگ بدهند، به کشتی هم می توان چنین مجوزی را داد. تازه اگر لیگ کشتی متمرکز برگزار شود، کل زمان برگزاری مسابقاتش در هر رشته، از 6 مسابقه فوتبال فراتر نمی رود. مقاومت برای برگزار نشدن لیگ کشتی احساس بدی را میان ورزشکاران ایجاد می کند. شرایط مالی کشتی گیران محدود است، کشتی قرار است برای ورزش ایران در المپیک نتیجه بگیرد.

حرف کمیل قاسمی، حرف مشترک این روزهای کشتی گیرانی است که لیگ برتر، تنها منبع درآمدشان محسوب می شود.

کشتی گیران هم از شرایط فعلی کشور در روبروه با کرونا آگاهند و اصرار به برگزاری لیگ برتر، به معنای عدم درک وضع موجود نیست، آنها می گویند همانطور که در مورد لیگ برتر فوتبال تدابیر ویژه ای اندیشیده شد و بدون مشکل خاصی تا اینجای کار چند هفته از مسابقات برگزار شده، در مورد کشتی نیز چنین شرایطی اجرا شود.

کشتی به تعبیر این گروه بیشتر از فوتبال به برگزاری مسابقه و آغاز دوباره فعالیت هایش احتیاج دارد، چرا که علاوه بر مسابقات گزینشی المپیک، در 6 وزن آزاد و فرنگی سهمیه قطعی المپیک را دریافت کرده و سال آینده باید در توکیو روی تشک برود. فوتبال اما در تلاش برای کسب مجوز حضور در جام جهانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تلاش برای حفظ تنها منبع درآمد کشتی گیران و آینده ای که مبهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای حفظ تنها منبع درآمد کشتی گیران و آینده ای که مبهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید