تزریق واکسن کرونا برای بازیکنان سری A اجباری شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نگرانی از دچار شدن کالچو به سرنوشت لیگ برتر انگلیس در پی موج نو شیوع کرونا، سران فوتبال ایتالیا را بر آن داشته است که تزریق واکسن برای بازیکنان شاغل در فوتبال را اجباری نمایند.

تزریق واکسن کرونا برای بازیکنان سری A اجباری شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، از این پس ورزشکاران حرفه ای شاغل در ایتالیا نیز از قوانین تازه دولت ایتالیا در خصوص واکسیناسیون کرونا معاف نخواهد بود.

طبق مصوبه تازه دولت، از 11 روز دیگر، همه شهروندان ایتالیایی و افرادی که در این کشور سکونت دارند، برای بهره مند شدن از خدمات اجتماعی مستلزم داشتن گواهی تزریق واکسن کرونا هستند.

تا پیش از این از سیستمی موسوم به گرین پاس که یک گواهی الکترونیکی مورد تأیید اتحادیه اروپا برای تأیید شرایط واکسیناسیون افراد است، استفاده می شد و به افرادی که هنوز اقدام به تزریق واکسن کرونا ننموده اند، این اجازه را می داد که با ارائه تست منفی کرونا برای یک بازه زمانی 48 ساعته یا گواهی بهبودی شان پس از ابتلا به کرونا، به محیط کار برگردند. انتشار سویه تازه ویروس کرونا موسوم به اومیکرون اما باعث موج تازهی از ابتلا به کرونا در سراسر جهان شده و در این بین ورزشکاران و فوتبالیست ها را هم درگیر نموده است. بارزترین نمونه آن هم لیگ برتر انگلیس بوده که بیش از 10 بازی اش طی دو سه هفته اخیر لغو شده است.

به همین منظور دولت ایتالیا قوانین تازهی را برای کنترل شرایط شیوع کرونا در این کشور وضع نموده که قرار است از روز دهم ژانویه اجرایی گردد. به موجب این مصوبه از این پس تنها داشتن گواهی سوپر گرین پاس ملاک مجاز بودن افراد برای حضور در محل کار و بهرمندی از خدمات اجتماعی خواهد بود و این بدان معناست که تنها واکسینه بودن تمامی افراد قابل قبول است. به این ترتیب افرادی که تا الان از تزریق واکسن خودداری نموده اند دیگر با ارائه تست منفی کرونا هم نمی توانند به استادیوم ها، سالن ها ورزشی، استخر، رختکن ها و دیگر اماکن ورزشی مسقف بروند.

به این ترتیب بازیکنانی که تا الان از تزریق واکسن خودداری نموده اند، مجبور به انجام این کار خواهند شد. البته مصوبه تازه در ایتالیا تفاوت چندانی به وجود نخواهد آورد؛ چرا که هم اکنون نیز این لیگ با واکسیناسیون 98 درصدی، بالاترین مقدار تعداد افراد واکسینه شدن در لیگ های معتبر اروپایی را دارد. این در حالیست که لیگ برتر اگلیس تا ماه اکتبر 68 درصد واکسیناسیون داشت و این آمار با وجود افزایش سختگیری ها در ماه جاری تنها به 77 درصد افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تزریق واکسن کرونا برای بازیکنان سری A اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن کرونا برای بازیکنان سری A اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید