جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان تجلی ظرفیت غنی فرهنگ اقوام ایران زمین است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان را پیونددهنده نسل ها دانست و اضافه کرد: تنوع بالای قومیتی در این استان باعث شده تا ظرفیت غنی از فرهنگ و آداب اقوام ایران زمین در گلستان ایجاد گردد.

جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان تجلی ظرفیت غنی فرهنگ اقوام ایران زمین است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی با اشاره به این که سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان با حضور مهمانان خارجی 15 کشور، روز سه شنبه 21 آبان ماه افتتاح می گردد، توضیح داد: حضور میهمانان خارجی، سفرا و کارداران در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با توجه به قرابت های فرهنگی و بین المللی که میان اقوام مختلف وجود دارد، ظرفیت مناسبی را برای ایجاد تبادلات مالی، گردشگری و بازرگانی فراهم می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اضافه نمود: در این جشنواره آداب، رسوم، آیین های مختلف، موسیقی های سنتی و بازی های بومی محلی و صنایع دستی، یادآور خاطرات کهن و بازآموزی آنها به نسل جوان است.

رئیس سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان درباره پیشینه جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان اشاره نمود و توضیح داد: جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان نخستین بار در سال 84 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابق به نام استان گلستان ثبت شد. با توجه به استقبال بی سابقه مردم و مسئولان در دوره های گذشته، سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در دو شهر گرگان و گنبد کاووس برگزار می گردد.

کریمی افزود: حضور و معرفی فرهنگ های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب و رسوم، سوغات و ... ، برپایی غرفه های صنایع دستی و سوغات، چادر عشایر اقوام مختلف، سازه های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات، برنامه های علمی، تور یک روزه معرفی استان برای سفرا و وبلاگ ارم گفتگو بین المللی و... از جمله برنامه های اجرایی این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اعلام کرد: برای اجرای برنامه های جشنواره به ویژه موسیقی از گروه های با سطح فعالیت کیفی تر دعوت شده است و مبنای دعوت هنرمندان صنایع دستی استان های کشور، داشتن مهر اصالت است.

او با اشاره به این که برترین های گروه موسیقی اقوام مختلف با حضور خود شب های بیاد ماندنی را برای مردم گلستان به ارمغان می آورند، گفت: 20 گروه موسیقی و آیینی از اقوام مختلف کشور شامل پنج گروه ترکمن، سیستانی، کتول و مازنی از گلستان و سایر استان ها برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت شدند.

کریمی توضیح داد: برگزاری جشنواره در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس شرایط خوبی را فراهم می نماید تا مردم شرق و غرب استان با دسترسی راحت تر با ظرفیت های هنرمندان عرصه موسیقی، صنایع دستی آشنا شوند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 21 تا 24 آبان ماه در سالن محل نمایشگاه های بین المللی شهرستان گرگان و از تاریخ 26 تا 29 آبان ماه در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبد کاووس برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا

به "جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان تجلی ظرفیت غنی فرهنگ اقوام ایران زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان تجلی ظرفیت غنی فرهنگ اقوام ایران زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید