حضور نیروهای خارجی باید صلح به همراه داشته باشد نه صدمه به آزادی افغانستان

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرنگاران: رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت وگوی اختصاصی با تلویزیون مرکزی چین گفت که تداوم حضور نیروهای خارجی در افغانستان باید صلح و ثبات را برای افغان ها به ارمغان بیاورد نه اینکه به آزادی این کشور صدمه وارد کند.

حضور نیروهای خارجی باید صلح به همراه داشته باشد نه صدمه به آزادی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ارم گفتگو، حامد کرزى رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت وگوی ویژه با سی سی تی وی تلویزیون مرکزی چین، گفت: جنگ با تروریسم بدون همکارى کشورهاى منطقه خاتمه نمی یابد.

کرزی اضافه نمود: بیش از یک دهه است که افغانستان میدان جنگ علیه تروریسم است اما تا به امروز نتیجه اى در برنداشته است.

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به ناامنی در این کشور این سؤال را عنوان کرد که اکنون ما در امنیت به سر می بریم یا پیش از شروع مبارزه با تروریسم در افغانستان؟

وی اذعان کرد: اگر این جنگ به گونه واقعی علیه تروریسم است، باید با همکارى، هماهنگى و کوشش هاى مشترک کشورهاى منطقه صورت مى گرفت زیرا بدون یاری این کشورها پیروزی در آن غیرقابل دسترس است.

کرزى با اشاره به توانایی ها در منطقه اضافه نمود: تکنولوژى در آسیا پیشرفت نموده و نیروى کار نیز به اندازه کافى وجود دارد.

به عقیده وی، آمریکا و غرب نیز باید در مبارزه با تروریسم در منطقه تنها به کشورهای آسیایی مشاوره دهند.

رئیس جمهور سابق افغانستان خاطرنشان کرد که تلفات نیروهای نظامی آمریکا و متحدینش در افغانستان زیاد بوده است.

وی با طرح پرسش نتیجه جنگ در افغانستان چیست و چه دستاوردى در پی داشته گفت: حق قانونی ماست که این مسئله را مطرح کنیم و من در زمان حکومت خودم در افغانستان طرح هایی در این زمینه را به آمریکا و متحدینش ارائه کردم.

حامد کرزى ضمن تأکید بر تداوم یاری های آمریکا و متحدینش به افغانستان گفت: باقى ماندن نیروهاى آمریکا و کشورهاى غربى در این کشور باید صلح و ثبات را براى افغان ها به ارمغان بیاورد و آن ها را در زمینه های مختلف تقویت کند نه اینکه به وحدت و آزادى افغانستان صدمه وارد کند.

رئیس جمهور سابق افغانستان در پاسخ به پرسشی در خصوص راه ابریشم گفت: این راستا براى افغانستان و منطقه ارزش حیاتى دارد و ضرورت آن از صدها سال قبل احساس میشد اما اکنون این مسئله در حد یک طرح است و باید عملی گردد.

.

منبع: تسنیم

به "حضور نیروهای خارجی باید صلح به همراه داشته باشد نه صدمه به آزادی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نیروهای خارجی باید صلح به همراه داشته باشد نه صدمه به آزادی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید