حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون صورت می گیرد.

حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون

رحمان فرمانی در نشستی که با مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون در راستای پیگیری موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این منطقه آزاد برگزار گردید، گفت: اینچه برون ظرفیتی منحصر بفرد برای گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است و ایجاد منطقه آزاد در این منطقه زمینه ساز پویایی و توسعه این دو حوزه در استان خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تأکید بر اینکه با تمام توان و امکانات در راستای تقویت و توسعه منطقه آزاد اینچه برون همکاری خواهیم داشت، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حتماً حمایت های لازم را در بعد استانی و ملی از سرمایه گذاران متقاضی ایجاد تأسیسات گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون خواهد داشت.

او توضیح داد: یکی از نقاط ضعف استان گلستان در حوزه صنایع دستی نداشتن پایانه های صادراتی صنایع دستی است که امیدواریم بزودی با ایجاد منطقه آزاد این کمبود رفع گردد.

فرمانی در ادامه با اشاره به نقش راه آهن در توسعه مالی استان گفت: امتداد راه آهن گرگان به شاهرود و اتصال به راه آهن مشهد مقدس می تواند استان گلستان را به نقطه ای استراتژیک درزمینه اتصال به کشورهای مرکز و شرق آسیا تبدیل کند.

او اضافه نمود: امتداد این راه آهن می تواند استان گلستان را از این بن بست ریلی خارج نموده و توسعه و پیشرفت چشمگیری را برای استان به همراه داشته باشد.

برخورداری از برنامه و مدیریت صحیح ضرورت توسعه گردشگری گلستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری استان احتیاجمند برنامه کوتاه مدت و بلندمدت در همه زمینه ها است، توضیح داد: برخورداری از برنامه و مدیریت صحیح ضرورت توسعه گردشگری گلستان است و احتیاج است تا برای بهره برداری از جاذبه ها هم برنامه محور باشیم و هم به شکلی صحیح موضوعات را مدیریت کنیم.

او اعلام کرد: توسعه صنعت گردشگری چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به تنهایی میسر نخواهد بود و به ویژه در حوزه ایجاد زیرساخت ها باید دستگاه های اجرایی مرتبط در کنار گردشگری قرار گیرند.

لزوم تدوین طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون

در ادامه این نشست، مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون با اشاره به اینکه موضوعات و مباحث منطقه ها آزاد در هیئت وزیران آنالیز و تصویب می گردد، گفت: استان گلستان بزودی اولین اساسنامه نسل سوم ایجاد منطقه ها آزاد تجاری صنعتی اینچه برون را اخذ خواهد نمود.

حسن ملک حسینی تأکید کرد: باید برای منطقه آزاد اینچه برون یک طرح جامع در همه زمینه ها تدوین و در اختیار داشته باشیم.

او با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد از طرفی زمینه توسعه مالی و از سویی اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت، تأکید کرد: باید از ظرفیت گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون در راستای تقویت جذب و ماندگاری گردشگری استان استفاده کنیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون گفت: ظرفیت های گلستان بسیار خاص و کم نظیر است و باید همه در راستای بالفعل کردن این ظرفیت ها کوشش کنیم.

منبع: همگردی

به "حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در منطقه آزاد اینچه برون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید