دیدار سفیر ایران با سر وزیر ایالت پنجاب هند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، در دیدار سفیر ایران در دهلی نو با سر وزیر ایالت پنجاب هند، بر توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف مالی و تجاری تأکید شد.

دیدار سفیر ایران با سر وزیر ایالت پنجاب هند

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ ارم گفتگو، علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو عصر امروز (سه شنبه) با آمریندار سینگ سر وزیر ایالت پنجاب هند دیدار و مصاحبه کرد.

در این دیدار را ه های گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری و مالی ایالت پنجاب با بعضی از استان های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در این دیدار که چند تن از وزرا و مشاوران ایالت پنجاب حضور داشتند، سر وزیر این ایالت، پنجاب را یکی از نزدیک ترین ایالت های هند به ایران در زمینه های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی برشمرد و آمادگی این ایالت را برای گسترش همکاری ها در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت.

چگنی در این دیدار با استقبال از پیشنهادات طرف هندی، موضوع انعقاد تفاهمنامه تجاری و مالی با بعضی از استان های ایران را با ایالت پنجاب به منظور ارتقای هر چه بیشتر روابط در بخش های سرمایه گذاری، تجارت تهاتری، تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش کشاورزی، مدیریت آب، گردشگری و آموزش مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران همچنین گزارشی از آخرین تحولات در روابط مالی بین دو کشور، تسهیلات روادیدی ایران برای تجار و گردشگران هندی ارائه کرد.

ایالت پنجاب یکی از ایالات مهم هند در امر صادرات برنج به ایران است.

سفیر کشورمان در دیدار جداگانه با جمعی از بازرگانان، موسسات بانکی، وبلاگ ارم گفتگو و سرمایه گذاران در شهر چندیگر، راه های گسترش روابط مالی و تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور را مورد آنالیز قرار داد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیدار سفیر ایران با سر وزیر ایالت پنجاب هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سفیر ایران با سر وزیر ایالت پنجاب هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید