راهنمای سفر به آلاشت؛ شاهکاری از خلقت در سوادکوه

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، یکی از مناطق دیدنی استان مازندران، آلاشت نام دارد؛ آلاشتی که جای جایش زیبایی های خلقت خداوند را به گردشگران یادآوری می نماید. با ما در راهنمای سفر به آلاشت همراه باشید تا قدری شما را با دیدنی های معروف آلاشت آشنا و برای سفر ترغیبتان کنیم.

راهنمای سفر به آلاشت؛ شاهکاری از خلقت در سوادکوه

فهرست مطالب

آینه زیبایی های وصف ناپذیر هستیتماشای آسمان در رصدخانه آلاشتچگونه به ارتفاعات سوادکوه برسیم؟

آینه زیبایی های وصف ناپذیر هستی

اگر اهل سفر باشید، به محض باخبر شدن از تعطیلات چند روزه اولین مقصدی که در ذهنتان تداعی می گردد، شمال کشور است. ارتفاعات سوادکوه مخصوصا آلاشت جایی برای گذراندن نیکوترین اوقات برای شما هستند. شما درست در جایی پا نهاده اید که تاریخی به قدمت 300 سال را از آن خود نموده و این قدمت چندین ساله باعث شده تا در فهرست میراث ملی به ثبت برسد. این دشت مرتفع و طبیعت بی نظیرش از یک طرف و آثار باقیمانده از روزگار به تاریخ پیوسته از سویی دیگر شما را از انتخاب این منطقه پشیمان نخواهند کرد. فضاهای معنوی آن همچون مسجد امام حسین (ع) که معماریش توجه شما را به عنوان یک ایرانگرد جلب خواهد نمود، یکی از دیدنی های معروف آلاشت بحساب می آید.

تماشای آسمان در رصدخانه آلاشت

اگر عاشق عظمت آسمان هستید، یکی از بهترین رصدخانه ها با نام رصدخانه آلاشت در انتظار شماست؛ یک بنایی گنبدی شکل که اگر شانس یاریتان کند و ابرها زیاد به شما نزدیک نباشند، از دریچه آن آرامش و عظمت آسمان را لمس خواهید کرد. براساس راهنمای سفر به آلاشت باید بدانید که کل این مجموعه با در نظر دریافت ساختمان اداری 3000 مترمربع را به خود اختصاص داده است. وجود 2 تلسکوپ با دقت 14 و 6 اینچی و قطر 4 متر که در زیر سقف گنبدی شکل تعبیه شده اند، آسمان را پیش چشم هایتان ترسیم می نماید. در این فضا می توانید از آسمان نما و ترازوی نجومی هم دیدن کنید. اتاق رایانه و سالن همایش از جمله امکانات و تجهیزاتی بوده که این مجموعه را زبانزد نموده اند.

چگونه به ارتفاعات سوادکوه برسیم؟

اگر با همراهانتان راهی سفر هستید و رانندگی با خودروی شخصی اولویت شماست، باید بدانید که کل راستا از تهران 237 کیلومتر بوده و حدودا سه ساعت و نیم باید رانندگی کنید. راستا را برای آغاز سفر از جاده فیروزکوه قرار دهید. حواستان باشد که بعد از گذراندن شهر پل سفید به دوراهی آلاشت می رسید. از حالا تا رسیدن به خود این منطقه شگفت انگیز چیزی حدود 45 دقیقه در راه هستید. دوستانی هم که قید رانندگی در راه را زده اند و قصد سفر با اتوبوس را دارند، باید بلیط برای قائمشهر تهیه نمایند، سوادکوه پیاده شوند و ادامه راستا تا آلاشت را با مینی بوس ها بروند.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به آلاشت؛ شاهکاری از خلقت در سوادکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آلاشت؛ شاهکاری از خلقت در سوادکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید