سقف مجاز ورود و خروج ارز توسط هر مسافر

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، ایسنا/ این خبر پیرامون سقف مجاز ورود و خروج ارز توسط هر مسافر برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

سقف مجاز ورود و خروج ارز توسط هر مسافر

داستان چیست؟

پیش از شیوع ویروس کرونا همیشه تعداد قابل توجهی سفرهای خارجی شکل می گرفت و مسافران برای برطرف احتیاجهای و امرار معاش خود مجبور بودند تا پول خود را به پول ملی مقصد خود تبدیل نمایند که ویروس کرونا میزان سفرها را کم نموده است.

در این بین همیشه سوالات زیادی مطرح می گردد که هر مسافر تا چه میزان می تواند ارز به صورت اسکناس وارد یا خارج کند؟ همچنین، فرایند ورود یا خروج ارز اسکناسی بیش از سقف معین شده چگونه است؟

بدین منظور در این گزارش شرایط ورود و خروج ارز، سقف مجاز ورود و خروج ارز و یا سقف مجاز ورود و خروج ریال توسط هر مسافر اعلام شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، ورود ارز توسط هر مسافر تا سقف 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها و خروج ارز نیز تا سقف 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزهای از مرزهای هوایی، تا سقف 2000 یورو یا معادل به سایر ارز به وسیله مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است.

شرایط ورود و خروج ارز بیش از حد مجاز

همچنین، در صورت ورود بیش از سقف معین شده ارز اسکناسی، مسافر باید در مبادی ورودی نسبت به اظهار ارز همراه خود (به صورت کتبی یا شفاهی) به گمرک ایران اقدام و اطلاعات مورد احتیاج را به صورت سیستمی به وسیله درگاه گمرک ثبت کند.

علاوه براین، مسافر می تواند قبل از ورود به کشور به وسیله درگاه ذکر شده ارز همراه خود را به صورت سیستمی اظهار کند.

از سوی دیگر، مسافرانی که قصد خروج ارز مازاد بر 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای هوایی و مازاد بر 2000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی دارند باید، پس از مراجعه به گمرک و اظهار ارز مربوطه و دریافت کد رهگیری به یکی از شعب بانک ملی مراجعه نموده و میزان ارز مورد نظر را تحویل دهند و در ازای آن یک رسید چاپی از بانک ملی دریافت نمایند.

سقف مجاز خروج و ورود ریال چقدر است؟

همچنین، میزان ورود و خروج ریال توسط هر مسافر حداکثر تا 500 هزار تومان مجاز است .

طبق این گزارش، بانک مرکزی در آخرین دستورالعمل خود اظهار داشت که هر شخصی می تواند حداکثر تا 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها در داخل کشور حمل و نگهداری کند.

علاوه بر این، حمل و نگهداری بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها، به داشتن یکی از مدارک شامل سند موسسه اعتباری، رسید سنا و اظهارنامه گمرکی احتیاج دارد.

منبع: همگردی

به "سقف مجاز ورود و خروج ارز توسط هر مسافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف مجاز ورود و خروج ارز توسط هر مسافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید