سیزدهمین آبشار مرتفع دنیا در کجاست؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان می گوید: ارتفاع آبشار برنجه الیگودرز جای بحث است.

سیزدهمین آبشار مرتفع دنیا در کجاست؟

مهدی بهاروند در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ارم گفتگو، در خصوص آبشار برنجه(تاف)، اظهار کرد: برنجه یکی از بلندترین آبشارهای جهانست اما ارتفاع آن جای بحث است.

وی ادامه داد: این آبشار از نوع پلکانی بوده و برخی ارتفاع آن را 750 متر و برخی آن را کمتر از این اندازه عنوان کرده اند.

بهاروند گفت: این آبشار در تمام فصل ها آب دارد اما مقدار آن در اواخر زمستان و بهار خوب است و در مابقی ایام آب آنچنان کم است که در زمره آبشارهای فصلی قرار می گیرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص اینکه چرا این آبشار کمتر شناخته شده است؟ گفت: جاده دسترسی خوب و امکانات رفاهی و استراحتی ندارد و در مجموع از لحاظ زیرساخت شرایط آنجا مساعد نیست.

وی تاکید کرد: نمی خواهیم یک مکان طبیعی را به عنوان جاذبه گردشگری معرفی کنیم که نتوانیم خدمات رسانی مناسبی در آنجا داشته باشیم و هدف مان این است که ابتدا زیرساخت های آن را مهیا کنیم.

بهاروند یادآور شد: چون فراهم کردن زیرساخت ها در این آبشار اعتباری نداشته تاکنون کار خاصی برای آن انجام نداده ایم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این آبشار به تازگی برای ثبت در فهرست آثار ملی واجد شرایط تشخیص داده شده است.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، برخی کارشناسان معتقدند که آبشار برنجه(تاف) الیگودرز 750 متر ارتفاع دارد و بر همین اساس سیزدهمین آبشار مرتفع جهان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سیزدهمین آبشار مرتفع دنیا در کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین آبشار مرتفع دنیا در کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید