معدن مس متروکه شهر کنکات؛ آلاسکا

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، این شهر معدنی در دهه ی 1900 کشف شد بعد از اینکه یک گروه از سرمایه گذاران ثروتمند اندازه پول زیادی را برای کشف سنگ معدن از کوه ها سرمایه گذاری کردند. بلافاصله راه آهنی برای انتقال سریع سنگ مس از معدن به نزدیک ترین بندر ساخته شد و شرکت کنکات در سال 1911 برای استخراج معدن تاسیس شد. نام آن در واقع به اشتباه به جای Kennecott Copper Corporation کنکات نوشته می گردد.

معدن مس متروکه شهر کنکات؛ آلاسکا

کنکات یک شهر معمولی شرکتی بود. بسیاری از کارگران معدن در این شهر زندگی می کردند و تمام امرار معاش آن ها اطراف محل کارشان می گذشت. کارگران معدن اجازه نداشتند خانواده های خود را بیاورند. بنابراین یک شهر تازه در نزدیکی آن شهر شرکتی ساخته شد تا کارگران بتوانند همراه خانواده خود در آنجا لذت زندگی را بچشند. نام این شهر تازه را McCarthy گذاشتند. این شهر دارای سالن های پذیرایی، رستوران، هتل، استخر و فروشگاه های مجلل و پر نور بود.

از سال 1911 تا 1938 نزدیک به 200 میلیون دلار مس از این معدن استخراج شد. در زمان اوج استخراج مس، حدود 300 نفر در این شهر کار می کردند و 200 الی 300 نفر نیز در نزدیکی کوه های این منطقه زندگی می کردند. بعد از 27 سال فعالیت استخراج معدن، فعالیت این معدن و بعلاوه راه آهن متوقف شد. وقتی شرکت Kennecott Copper Corporation در سال 2008 فعالیت این مکان را ممنوع اظهار داشت، همه کسانی که آنجا بودند وسایل شخصی شان را برداشته و از آنجا نقل مکان کردند.

در اواخر دهه ی 1960، کوشش برای از سرگیری عملیات استخراج مس از معدن اجرا شده اما به علت هزینه ی زیاد حمل و نقل، ایده ی شروع دوباره بی فایده به نظر می رسید. تقریبا در همان زمان، این شرکت با همراهی صاحبان حقوقی زمین ها، دستور تخریب این شهر را دادند تا در مقابل حوادث بالقوه در امان باشند. چندین ساختمان تخریب شدند ولی این کار نیمه کاره رها شد و ساختمان های زیادی بدون تخریب باقی ماندند. در حدود سال های دهه 1970 تا 1980 کنکات تبدیل به یک شهر گردشگری محبوب شده بود. در سال 1986 این شهر به عنوان نقطه ی عطف تاریخ ملی (National Historic Landmark) در نظر گرفته شد. بعلاوه در این مکان خدمات پارک ملی (National Park Service) بنا شده و بسیاری از ساختمان های شهر و کارخانه ها بازسازی شدند. ساختمان بلند کارخانه ی تمام چوبی و بسیار زیبای 14 طبقه در این مکان ارزش بازدید دارد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "معدن مس متروکه شهر کنکات؛ آلاسکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معدن مس متروکه شهر کنکات؛ آلاسکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید