پیروز ترین شهرهای خاورمیانه در جذب توریست

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، دوبی برترین عملکرد را در صنعت جهانگردی داشته است

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در گزارش شاخص جهانی شهرهای جهانگردی مسترکارت، شهر دوبی در امارات با جذب 14/3 میلیون جهانگرد در سال 2015 پیشتاز بی رقیب صنعت جهانگردی در این منطقه مهم و استراتژیک است و اختلاف قابل ملاحظه ای با شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی دارد که با جذب 4/44 میلیون جهانگرد در مکان دوم 10 شهر پربازدید منطقه واقع شده است.

پیروز ترین شهرهای خاورمیانه در جذب توریست

بر اساس این گزارش، بعلاوه شهر ریاض، مرکز عربستان و ابوظبی دیگر شیخ نشین امارات نیز به ترتیب با 4/27 و 2/7 میلیون جهانگرد جایگاه های سوم و چهارم را در گزارش مستر کارت به خود اختصاص داده اند. کیپ تاون، مرکز آفریقای جنوبی (1/98 میلیون جهانگرد)، قاهره (1/7 میلیون جهانگرد) و عمان مرکز کشور اردن (1/31 میلیون جهانگرد) و بعلاوه بیروت و کازابلانکا در رتبه های بعدی 10 شهر پربازدید در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2015 هستند. در جدول زیر لیست این 10 شهر اصلی جهانگردی منطقه خاورمیانه و آفریقا و بعلاوه فرایند صعودی جذب جهانگرد در این شهرها را از سال 2010 تا 2014 مشاهده می کنید.

جهانگردان اهل دوحه قطر اصلی ترین تأمین کننده جهانگردان دوبی هستند، به طوری که در سال 2015 میلادی بیش از یک میلیون جهانگرد از دوحه به دوبی سفر نموده اند. 951 هزار لندنی نیز در سال گذشته میلادی برای گذراندن تعطیلات خود دوبی را انتخاب کردند، در حالی که جهانگردان دوحه 740 میلیون دلار و جهانگردان لندنی 1/34 میلیارد دلار در دوبی هزینه کردند.

اما از لحاظ رشد سالانه در جذب جهانگرد خارجی، شهر ابوظبی در امارات پیروز ترین عملکرد را در منطقه خاورمیانه و آفریقا داشته است که از سال 2011 تا 2015 رشد 20/4 درصدی را در عرصه جهانگردی تجربه نموده است. ابوظبی در سال 2015 در مجموع پذیرای 2/7 میلیون جهانگرد بود که این تعداد جهانگرد 2/2 میلیارد دلار در این شیخ نشین عربی خرج کردند. ریاض، مرکز عربستان، دومین شهر پیروز از لحاظ رشد جهانگردی در سال 2015 در منطقه خاورمیانه و آفریقا بوده است که از سال 2011 تا 2015، حدود 18درصد رشد را در عرصه جهانگردی ثبت نموده است که البته به نظر می رسد دلیل اصلی آن حضور جهانگردان مذهبی و زائران خانه خدا در این کشور باشد. ریاض در سال گذشته میلادی در مجموع 4/27 میلیون جهانگرد را میزبانی کرد که 1/9 میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند.

منبع: الی گشت

به "پیروز ترین شهرهای خاورمیانه در جذب توریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروز ترین شهرهای خاورمیانه در جذب توریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید