پنتاگون بار دیگر سرعت خروج از افغانستان را وابسته به شرایط کرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، در حالی که قرار است تا یازدهم سپتامبر امسال میلادی همه نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک نمایند اما وزارت دفاع این کشور اظهارداشت که سرعت خروج نیرو به شرایط بستگی دارد.

پنتاگون بار دیگر سرعت خروج از افغانستان را وابسته به شرایط کرد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ارم گفتگو، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به خروج نیروهای این کشور از افغانستان اظهارداشت که برنامه خروج متمرکز شده است اما بستگی به رخدادهای پیش رو نیز دارد.

وی گفت که خروج نیروها از افغانستان زمانبندی و متمرکز شده است اما این بستگی به رخدادها وحتی شرایط جوی و سایر عوامل دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز ماه گذشته ضمن تاکید بر هماهنگی با سازمان ناتو برای خروج از افغانستان، اظهارداشت که نیروهای آمریکایی با توجه به شرایط و ایجاد راهکار سیاسی، این کشور را ترک خواهد نمود.

از سوی دیگر، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز تصریح نموده است که فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به خوبی و بدون مشکل جدی در حال اجرا است اما در صورت حملات احتمالی، به طور قاطع پاسخ خواهیم داد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز اخیراً در بیانیه ای اعلام نمود که از زمان تصمیم جو بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا به امروز معادل 115 بار هواپیما C-17 از افغانستان خارج شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تا به امروز بیش از 5 پایگاه آمریکا به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار شده و در مجموع حدود 13 تا 20 درصد از فرایند خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پنتاگون بار دیگر سرعت خروج از افغانستان را وابسته به شرایط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون بار دیگر سرعت خروج از افغانستان را وابسته به شرایط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید